וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש אחדות במרוקו: הרב פינטו ובכירי האוניברסיטה העתיקה בעולם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 19:47

צפו בתיעוד המיוחד: מרוקו מוקירה את הקהילה היהודית ואת מנהיגה הרוחני האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במדינה

בווידיאו: מפגש אחדות במרוקו - הרב פינטו ובכירי האוניברסיטה העתיקה בעולם/שובה ישראל

בשבוע שעבר נרשם אירוע יוצא דופן, באחד מהמוסדות החשובים במרוקו ובכלל בעולם המוסלמי - אוניברסיטת אל קרוויין הממוקמת בפס העתיקה - עירו של הרמב"ם, אשר הוכרזה על ידי ספר השיאים של גינס ואונסק"ו כמוסד האקדמאי העתיק ביותר בעולם.

ראשי ובכירי האוניברסיטה אירחו את האדמו"ר הרב פינטו, במטרה להוכיר את פעילותה של הקהילה היהודית במרוקו היום ובכל השנים וכדי להדגיש את המחוייבות לחיבורים בין הדתות השונות.

הרב פינטו. יוסי אזוגי,
מפגש מרגש באוניברסיטה/יוסי אזוגי

לא לחינם המפגש עם האדמו"ר הרב פינטו התקיים באוניברסיטת אל קרוויין, המשמשת כמרכז הרוחני והאינטלקטואלי של העולם המוסלמי עוד מימי הביניים. בין כותלי המוסד - נשמרים כתבי יד עתיקים הידועים בחשיבותם בעולם המוסלמי.

במפגש השתתפו נשיא האוניברסיטה אמל ג'לאל, סגן הנשיא מוחמד עדיוואן, ראשי המועצה המקומית של פס ובכירים נוספים. למפגש הנרחב שהתקיים השבוע הוקדמה פגישה של בכירי האוניברסיטה במעונו של האדמו"ר הרב פינטו בקזבלנקה, כבר שם נרשם חיבור יוצא דופן בין הבכירים המוסלמים לאדמו"ר.

הרב פינטו. יוסי אזוגי,
האדמו"ר נפגש עם בכירי המוסד/יוסי אזוגי

"שושלת משפחת פינטו היא שם דבר בהיסטוריה היהודית המרוקאית", אמרו ראשי האוניברסיטה הקדומה לאדמו"ר הרב פינטו, "אנחנו מבקשים מכבוד הרב שיברך אותנו, שאלוקים ישמור על העם המרוקאי ועל הוד מלכותו המלך מוחמד השישי", הוסיפו.

האדמו"ר הרב פינטו בירך את הנוכחים והפליג לשבח את המלך מוחמד השישי על עזרתו הבלתי נדלית לקהילה היהודית במרוקו, בכל הזמנים ובפרט בתקופת התפשטות מגיפת הקורונה.

הרב פינטו. יוסי אזוגי,
הרב פינטו/יוסי אזוגי
הרב פינטו. יוסי אזוגי,
הרב פינטו/יוסי אזוגי
דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully