וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צער גדול: הכומר ברח מהכנסייה וטבע למוות

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 12:16

צריך להשאיר את האגו בחוץ, גם בעולם הרוחני וגם בעולם החומרי. הרב פינטו הרחיב בסוגיה זו בשיעור שהעביר לתלמידיו בעזרת מעשיה מעניינת על פידיון שבויים

את האגו צריך להשאיר בחוץ - גם בעולם הרוחני ולא רק בעולם החומרי. אדם צריך לשתף את חבריו תמיד במצוות ולא לחשוב רק על עצמו, ועל כך מרחיב האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו.

הרב פינטו הסביר זאת על פי מעשה וסיפר בשיעורו: מעשה באחד מגדולי ישראל, רבי יונתן מאייבשיץ. כשהתחתן, זכה לקבל מחמיו סכום עצום של נדוניה, שאפשר להתפרנס בו רוב החיים.

בעיר אשר גר - הגויים שנאו שנאה גדולה את היהודים, עד ששנאתם הייתה נראית בחוץ לכולם. בוקר אחד שומעים היהודים שהגויים החליטו לבנות כנסיה מפוארת וגדולה ליד בית הכנסת היהודי, וכך להפריע ליהודים ולהציק להם בתפילות, וליהודים היה צער גדול ביותר. ומן היום הראשון שהחלה הבנייה, היו היהודים מצטערים ומטכסים עצה מה לעשות.

והנה, נשלמה בניית הכנסיה והתחילו הגויים להיאסף ולהתקבץ שם מדי יום ביומו, וליהודים צרה גדולה יגון ואנחה. באחד הימים, היה בחור שהיה חברותא של רבי יונתן מאייבשיץ, שלא יכול היה לסבול דבר זה, ובלילה מאוחר הלך בשקט ונכנס לתוך הכנסיה, עלה למעלה ושבר את השתי וערב, ובזמן שנפל לארץ נשמע רעש גדול וכל הכמרים התעוררו וחיפשו מהיכן הרעש.

והנה הם מצאו את היהודי כשהוא מנסה לברוח. הם רדפו אחריו, תפסו אותו, היכו אותו מכות מוות, לקחו אותו לאחד החדרים הסגורים, נעלו אותו שם, ואמרו בדעתם מחר בבוקר נוציאו להריגה על ידי שריפה.

גשר סטנאנג'לו מעל נהר הטיבר, רומא. ShutterStock
למה חשוב להשאיר את האגו בחוץ?/ShutterStock

אחד הכמרים הלך בשקט לרבי יונתן וסיפר לו את הדברים ואמר לו: אם תביא לי סכום עצום של כסף כסכום הנדוניה שלך, אוציא אותו בשקט והוא יברח ולא יחזור לעיר הזאת לעולם. זה התנאי.

הסכים רבי יונתן ומיד הלך לפרנסי העיר ושאל האם אפשר להשיג את הסכום. חשבו ואמרו לו: זה סכום גדול מאוד וייקח זמן עד שיהיה אפשר לארגן סכום כזה. עודם מדברים, הלך רבי יונתן, לקח את הנדוניה שלו, הלך לכומר ושילם לו את כל כסף הנדוניה.

הכומר הלך ולקח מן החדר הסגור את היהודי ובשקט הביאו לרבי יונתן. בינתיים בכנסיה נמצא הדבר שהיהודי ברח ומיד חשדו בכומר ההוא ובאו לתופסו. רץ הכומר, לקח את הכסף ועוד אבנים טובות אשר היה לו בסכום מרובה, ורץ מהר לביתו של רבי יונתן ואמר לו תשמור לי את זה. אם אחזור תחזיר לי ואם לא, זה שלך.

הכומר רץ ליציאה מהעיר וראה מרחוק את השוטרים רצים אחריו, קפץ למים ברצונו לברוח בשחייה טבע ומת. כשנודע הדבר לרבי יונתן, הצטער צער גדול מדוע ה' לא קיבל את הכסף שלו ואת מצוות פדיון השבויים שלו. אחרי ימים של צער, חלם בלילה כי מן השמיים כעסו מדוע לא צירף את כל הקהל להשתתף בפדיון שבויים ולכן הכסף חזר אליו.

וזה יסוד גדול, סיים הרב פינטו. לעולם אל תעשה מצווה לבד, תשתדל בכל עת וזמן לשתף אחרים איתך במצוות ומעשים טובים, אשר אתה עושה. כי כשאתה עושה מצוות לבד - אין זה מוסיף לך אלא גורע.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully