וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות פרצו בבתי כנסת בבני ברק וברמת גן

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 13:08

משטרת ישראל פתחה בחקירת המקרים, כאשר החשד הוא שמדובר בהצתה מכוונת. השר ליצמן: "בוקר קשה ונורא". השר דרעי: "מזועזע וכואב"

בוקר עצוב: שריפות פרצו במהלך הלילה בשני בתי כנסת, האחד בעיר בני ברק, שם נשרף ארון הקודש והשני בעיר רמת גן. החשד הוא שמדובר בהצתה מכוונת. משטרת ישראל פתחה בחקירה.

מכבאות והצלה נמסר על האירוע בבני ברק: "לוחמי האש הוזעקו הלילה לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים. במקום בער הפרוכת של ארון הקודש. הבעירה כבתה מעצמה עוד טרם הגעת הכוחות. למקום. לוחמי האש סרקו את המבנה ואווררו את המקום עקב העשן הרב שהצטבר".

שר הבינוי והשיכון ח"כ יעקב ליצמן הגיב על מקרי השריפה וטען כי מדובר בהצתה, "בוקר קשה ונורא בו הוצתו שני בתי כנסת בישראל בידי ידיים שפלות, שביצעו פשע שנאה, בבני ברק וברמת גן. ההסתה הקשה נגד מסורת ישראל והציבור החרדי, מסוכנת ועוברת קווים אדומים. על המשטרה לפעול בנחישות לאיתור הפורעים ומיצוי הדין איתם לאלתר", אמר ליצמן.

קריאה בספר תורה - תפילת הדרך. ShutterStock
קריאה בספר תורה - תפילת הדרך/ShutterStock

גם שר הפנים אריה דרעי הגיב ואמר כי הוא "מזועזע וכואב על פשע שנאה המחריד הלילה". לדברי דרעי, "כשארון הקודש הוצת בבני ברק לצערי ההסתה הקשה בתקופה האחרונה מחלחלים עמוק פנימה. אני קורא למשטרת ישראל לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

יו"ר הארגון העולמי של בתי הכנסת דוד בן נאה: "הארגון העולמי של בתי הכנסת מזועזע ומקונן על הצתת בית הכנסת הלילה בבני ברק. זהו קו אדום נוסף שנחצה בפגיעה בקודשי ישראל ובבתי כנסת במקומות שונים בחודשים האחרונים. אם אירוע מסוג זה היה מתרחש במדינה אחרת - הוא היה פותח שם את כל מהדורות החדשות".

"אירוע אנטישמי במדינת ישראל במדינת היהודים - הוא בלתי נתפס. אנו קוראים למשטרת ישראל ולגורמי אכיפת החוק שלא לנוח ולא לשקוט לאיתור הפושע ולמצות עימו את הדין על מנת שאירועים מסוג זה לא יישנו במדינת ישראל", הוסיף.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • בתי כנסת
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully