וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה המפתיעה של גדול הדור: האם ראוי לבחורי ישיבות להתעניין באקטואליה?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 15:35

באירוע שנערך במודיעין עילית נשאל ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין לגבי הסוגיה והבהיר: "אין שום רווח מזה, זה רק סקרנות, אז שתהיה סקרנות בתורה"

הרב גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת גדולי התורה וממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי בכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
אקטואליה - כן או לא? הרב אדלשטיין/ראובן קסטרו

קורה ובחורי ישיבות מתעניינים ב"בין הסדרים" ובימי הפגרה באקטואליה ובחדשות - בפרט בתקופת הבחירות. תופעה זו עלתה באופן יוצא דופן על שולחנו של גדול הדור, ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין, שנחשב למנהיג הרוחני של העולם הליטאי.

באירוע שהתקיים במודיעין עילית בהשתתפות אלפים הרב אדלשטיין נשאל כך: "ראש הישיבה תמיד מדבר על הסקרנות שיש לבן אדם באופן טבעי לשמוע מה חדש ומה קורה, בפרט שיש כל מיני פרשיות במדינה ויש דברים מסעירים".

עוד הוסיף השואל להסביר את שאלתו: "פעם היה לציבור החרדי עיתון אחד, ונניח אפילו מי שקרא עיתון כל בוקר לא הכל עניין אותו, והיה בכמה דקות גומר ומסיים. היום יש ריבוי, עם כמה וכמה עיתונים ויש גם קווים, קווי נייעס של חדשות וכל מיני דברים אחרים ובאופן טבעי הבחורים מאוד נמשכים לזה, ויש בני עלייה שמחפשים את הדרך איך להתמודד עם היצר הזה. איך מתמודדים עם היצר הזה?".

ראש הישיבה השיב כך: "הרי בעצם אין שום רווח מזה. זה רק סקרנות. הוא נהנה מזה, אבל יש סקרנות גם בתורה, יש רש"י 'אשר אנכי מצווך היום על לבבך'. 'מצווך היום' - אומר רש"י כדיוטגמא חדשה, כדיוטגמא חדשה כמו חדשות, כמו שחדשות מעניינות, כך גם צריך שיהיה מעניין דברי התורה, וזה גם מעניין, יותר מעניין! וזה גם זה זכות, אז במקום, זה מעניין וזה מעניין, מה יותר כדאי? יש עוד סקרנות, סקרנות לתורה! צריך להתרגל לזה. הרגל לסקרנות מה הגמרא אומרת, מה הקושיא ומה התירוץ, מה אומר רש"י ומה אומר תוספות, זה סקרנות, זה מעניין, זה גם מעניין!".

הרב אדלשטיין הוסיף כי "אם מתרגלים ללמוד בצורה שהלימוד מעניין, אז זה מעניין. אז מה צריך חדשות? מה זה מוסיף ומה הרווח בחדשות? אין שום רווח מזה, זה רק סקרנות, אז סקרנות בתורה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אקטואליה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully