וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכות של המלאך האנושי: אכפתיות, טרנדיות ואחדות

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 9:07

לפני שנה נפטר הרב ישעיהו הבר, מייסד ארגון "מתנת חיים" מקורונה. לקראת האזכרה הראשונה, העיתונאית סיון רהב מאיר מנתה בדף הפייסבוק שלה את כל המהפכות שהוא הוביל

הרב ישעיהו הבר יושב ראש עמותת מתנת חיים, ינואר 2017. יותם רונן
הרב הבר/יותם רונן

שנה לפטירתו של הרב ישעיהו הבר, מייסד ארגון "מתנת חיים" שפועלת למען חולי כליות הזקוקים להשתלות. 1,000 תורמים ונתרמים עברו תחת שרביט הארגון. הרב הבר נפטר מקורונה והוא בן 55.

העיתונאית סיון רהב מאיר מנתה בדף הפייסבוק שלה את המהפכות הנזקפות לזכותו של הרב הבר, מלבד מאות החיים שהעניק לחולים מכל העדות, המגזרים והמינים.

וכך כתבה: לפני שנה, בשיא הסגר, רק קומץ אנשים ליווה למנוחות את הרב ישעיהו הבר, מייסד ארגון "מתנת חיים", שנפטר מקורונה בגיל 55. היום, רבים מתכננים להגיע לאזכרה הראשונה במלאת שנה לפטירתו. הרב הבר לא אחראי רק למהפכת תרומת הכליות בישראל. הוא לא רק הציל את חייהם של 1,000 נתרמים. הוא חולל עוד כמה מהפכות במקביל.

• המהפכה החברתית - יש לך יוזמה טובה? יש לך חלום? קדימה, תקדם אותם. אל תחכה למדינה, לממסד, לתורמים. תתחיל, ואולי לאט לאט תהפוך את העולם.

• מהפכת האכפתיות - הרב הבר גילה את המצוקה בתחום הזה כשנזקק בעצמו לתרומת כליה. אחרי שקיבל תרומה, יכול היה לחזור לשגרה, אבל הוא נתקל בבעיה אישית - והחליט לפתור בעיה ציבורית. זוהי גדלות. לא להסתפק בפתרון פרטי, לא לעזור רק לעצמך, אלא לשנות את הכללים ולהיטיב עם כולם.

• מהפכת הטרנדיות - אנחנו מרבים לדבר על לחץ חברתי שלילי, שגורם לאדם להיסחף למחוזות לא טובים כי "כולם ככה", אבל הרב הבר יצר לחץ חברתי חיובי. פתאום "כולם תורמים כליה", אז אולי גם אתה חייב להצטרף לאופנה? זוהי הוכחה שאפשר לייצר קמפיין חינוכי, שכולו נתינה ומסירות. ביישוב עלי, שבו מתגוררים תורמים רבים, פורסמה פעם בדיחה: "נפתחה קבוצת תמיכה לאנשים עם שתי כליות".

• מהפכת האחדות - בכל פעם מחדש כליה חרדית נכנסת לגופו של חולה חילוני, או כליה שמאלנית עושה את דרכה לגופו של חולה ימני. הרב הבר הסביר זאת בעצמו: "אני לא מבקש מאף אחד לתרום כליה לאדם זר, כי זה לא אדם זר. זה אחיך".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully