וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע: מדוע כינה האדמו"ר את בנו בתואר "מורי ורבי"?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 10:51

בשיעור שהעביר השבוע במיאמי, פלורידה, הפליג רבי יאשיהו פינטו בשבחים על בנו וממשיך דרכו רבי יואל, בעקבות חידוש שחידש בספרו "ויואל משה", שיצא לאור לאחרונה ומתייחס לפנימיותו של ספר דברים

בעיצומו של שיעור שנשא האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, השבוע במיאמי שבפלורידה - הוא הפליג לשבח את בנו וממשיך דרכו, רבי יואל פינטו, וכינה אותו במפתיע "מורי ורבי".

האדמו"ר הסביר לתלמידיו כי הכינוי לבנו הוא בעקבות חידוש שחידש רבי יואל בספרו "ויואל משה", שהוציא לאור לאחרונה. החידוש שעורר התפעלות מתייחס לפנימיותו של ספר דברים, אותו הנחיל האדמו"ר הרב פינטו לקרוא בכל שבת.

הרב פינטו עם בנו יואל. שובה ישראל,
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו עם בנו וממשיך דרכו רבי יואל/שובה ישראל

בשיעור במיאמי הקריא הרב פינטו מקטע מתוך הספר החדש של בנו וציטט את החידוש על ספר דברים: "באמירת 'ספר דברים' נתן משה רבנו לישראל את כוח ההתקשרות הרוחנית לכל המצוות שנאמרו בארבעת הספרים הראשונים - 'בראשית שמות ויקרא במדבר', כי עד שציווה ה' את משה לומר את ספר 'משנה תורה' היו ארבעת הספרים הראשונים לפשוטי העם כספרי חוקים האומרים את האסור והמותר, אך לא היה להם את היכולת לחדש חידושים במצוות שנאמרו בהם, וכן לא הייתה להם היכולת להתקדש ולהיטהר ולהתקרב להקב"ה על ידי הקריאה בארבעת הספרים", ציטט הרב פינטו את בנו.

עוד המשיך האדמו"ר לצטט מתוך ספרו של בנו: "ומהדברים האלו יתגלה לנו טפח נוסף, על מעלתו הגדולה של ספר 'משנה תורה' - ספר דברים, וגם יפתח לנו שער להבין מעט מדוע התקין לנו עט"ר כ"ק האדמו"ר שליט"א את התקנה הקדושה הזו לקרוא בספרו של משה 'ספר משנה תורה' בכל עת צרה ליעקב, בה האדם זקוק שירחמו עליו מן השמים ויושיעו אותו, וזאת משום שכל אחת ואחת מנשמות ישראל זכתה שתתקנ"ה הפסוקים הקדושים שבספר דברים נאמרו אליה מפי ה' בעצמו ולא על ידי שליח, ואותו דיבור שדיבר ה' מתוך גרונו של משה היה הפעם היחידה בה שמעו נשמות ישראל את כל המצוות מהשי"ת בעצמו, מלבד שתי הדיברות הראשונות - אותם שמעו כל נשמות ישראל במעמד הר סיני".

"ועל כן, בשעה שהאדם קורא בספר 'משנה תורה', נשמתו מתעוררת התעוררות עצומה להתלהב בעבודת ה', כי הדברים שפי האדם קורא הם אותם דברים שנשמתו שמעה מפי ה' יתברך", כתב רבי יואל פינטו בספרו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully