וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלונטר הפוליטי וההתחממות בדרום: מה באמת ניתן לעשות?

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 12:48

מדינת ישראל נדרשת להתמודד עם שלל בעיות במקביל וגם אם אנחנו חושבים שהדברים מתנהלים מעל הראש שלנו, הרי שפרשת השבוע מראה שדרך מצוות, בונים חברה, כך כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר בדף הפייסבוק שלה

שרידי מתקפות רקטות על העיר ארביל, עיראק, 16 בפברואר 2021. רויטרס
הדרום שוב תחת מתקפה/רויטרס

רקטות בדרום. אלימות בירושלים. פלונטר פוליטי. לכאורה, היכולת שלנו להשפיע על כל זה מוגבלת. כבר שנתיים אנחנו מחכים שאולי תקום איזו ממשלה יציבה.

בפועל, חשוב לטפל בכל הסוגיות שעל סדר היום, אבל מדינת ישראל תלויה מאוד גם באווירה, בתרבות ובערכים שאנחנו, האזרחים, נחייה לאורם. בשבת קראנו בפרשה רצף של עשרות מצוות, שביחד - בונות חברה, כך כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר בדף הפייסבוק שלה והביאה מספר דוגמאות.

"מִפְּנֵי שֵׂיבָה תָּקוּם, וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן. לֹא תְקַלֵּל חֵרֵשׁ וְלִפְנֵי עִוֵּר לֹא תִתֵּן מִכְשֹׁל. לֹא תַעֲשֹׁק אֶת רֵעֲךָ וְלֹא תִגְזֹל, לֹא תָלִין פְּעֻלַּת שָׂכִיר. לֹא תֵלֵךְ רָכִיל בְּעַמֶּךָ. בְּצֶדֶק תִּשְׁפֹּט עֲמִיתֶךָ. לֹא תַעֲמֹד עַל דַּם רֵעֶךָ. וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ".

איך נתייחס להורים ולילדים שלנו, לחברים ולשכירים, לבני הזוג ולזרים? כל הדברים האלה רלוונטיים, גם אם הולכים לבחירות חמישיות וגם אם לא. בן גוריון קבע פעם במשפט מפורסם: "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים".

זה נכון, אבל אולי במצב המתסכל הנוכחי צריך להוסיף: "עתידנו אינו תלוי (רק) במה יאמרו הפוליטיקאים, אלא במה יעשו האזרחים". שבוע טוב ושקט.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • פוליטיקה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully