וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון מדהים: לא תאמינו כמה מחשבות רצות לאדם ביום

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 12:29

למחשבות שלנו יש כוח אדיר ולא סתם הן רצות אצלנו בראש בכמויות בלתי נתפסות. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו על חשיבותן והקשר שלהן לנפש האדם. צפו בדברים המלאים

אילוסטרציה. ShutterStock
60 אלף מחשבות ביום!/ShutterStock

מדהים כמה כוחות יש למחשבה של האדם. הנה נתון מדהים: 60 אלף מחשבות רצות בראש של האדם ב-24 שעות, כך הביא האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בשיעור שמסר ממעונו במרוקו.

הרב פינטו התמקד בשיעור בעשרת הספירות שעליהם העולם כולו עומד והסביר על נפש האדם: "הנפש של האדם פועלת ללא הפסקה. האדם לא שולט על המחשבה שלו. והוא כל הזמן חושב. אדם שהוא טוב והמציאות שלו טובה - אז הוא במחשבת חרטה ותשובה, אבל יש אנשים שהמהות שלהם רעה, הם חושבים כל היום רק איך לעשות רע, והמחשבה עסוקה באיך לקחת מהשני ואיך לעשות לביתו. אותם אנשים - שיצאו מכלל עם ישראל והם נשלטים על ידי היצר הרע. והאדם צריך להיזהר לא להיות חלק מאותם אנשים".

האדמו"ר הרב פינטו הוסיף כי "לאורך הגלות איבדנו הרבה אנשים שכבר לא חושבים על פי התורה, הם חושבים את הרחוב בתרגום של התורה, זה לא דרך ה', אדם צריך לעבוד את ה' ולחיות את ה' בדרך של ה' ולא לחיות חיים בלי יראת שמים מחופשים בתחפושת של יראת שמים. אדם שחי חיי רחוב ומתחפש לחיי תורה - זה לא חיי תורה והוא חי בשקר. זה לא חיים אמיתיים". צפו בדברים המלאים.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully