וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שסע וקיטוב? קבלו את המיזמים שנולדו רק כדי לעשות טוב

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 12:49

שלוחי חב"ד עומלים בימים אלו על שלושה מיזמים מיוחדים, שנועדו לקרב את החברה ולסייע לציבור: "קהילה בשליחות", פרויקט להקמת מלוניות למשפחותיהם של מאושפזים בבתי חולים ופרויקט ליווי אישי מיוחד לשלוחים. כל הפרטים בפנים

שלוחי חב"ד בישראל ממציאים את עצמם מחדש, עם שלושה מיזמים שכל אחד מהם יש בכוחו לשנות את מפת והיקף ההשפעה והפעילות של השלוחים.

הפרויקט הראשון הוא "קהילה בשליחות", ותכליתו לגייס את הקהילה סביב שליח חב"ד המקומי ולהפוך את אותם שלוחים לצידו. מדובר בפרויקט יומרני, שאומנם לא חדש ונוסה בכמה פיילוטים, אבל כעת מקבל את התמיכה של הגוף העליון של השלוחים בישראל, ארגון צעירי חב"ד, עם מעטפת מקצועית ושלל חומרים ועזרים, מה שמכפיל את הפעילות במאות אחוזים.

בצעירי חב"ד אומרים כי "מפת השליחות נמצאת בעיצומה של תנופה משמעותית ומיזם קהילה בשליחות הוא חלק בלתי נפרד מכך".

המיזם השני הינו יוזמה מרגשת ואף מרעננת בתקופה של שסע וקיטוב: ארגון צעירי חב"ד, הנחשב לגוף העליון של שלוחי חב"ד בישראל, החל בבניית מיני מלוניות בתוך בתי החולים - כאלו שישרתו את משפחות המאושפזים הנאלצים ללוות באופן צמוד את בן משפחתם זמן ארוך.

מדובר ביחידות אירוח בעיצוב מוקפד ומרהיב, שנבנו תחת אגף הרפואה בצעירי חב"ד, הכולל 21 שלוחים המקדישים את חייהם לסיוע למאושפזים למלוויהם ולצוות הרפואי. המתנדבים הופכים את הסלוגן האלמותי של חב"ד, "כל הלב לכל אחד", לתוכן מוחשי. יצוין כי חדרי המלונית שנבנו ברמה גבוהה ניתנים לכל דורש ללא הבדל דת, גזע ומין.

השקת המיזמים של צעירי חב"ד בבתי החולים. צעירי חב"ד,
השקת המיזמים בבתי החולים/צעירי חב"ד

הפיילוט הראשוני של הפרויקט מוקם במרכז הרפואי וולפסון בחולון, עם כ-20 חדרים מרווחים והוא נחנך השבוע יחד עם הצמרת הרפואית של וולפסון, השליח של חב''ד הרב לוי מנדלזון וראשי חב''ד.

מנהל בית החולים יניב פוגל הגיב בהתלהבות למיזם וטען כי "חב"ד בישראל, במעשיה המקסימים, מקדימה בצעד אחד את חב''ד בכל העולם".

הפרויקט השלישי עליו שוקדים במשרדי צעירי חב"ד זה למעלה משנה, הינו פרויקט של ליווי אישי לשלוחים על ידי מספר גופים מקצועיים במקביל. חברה חיצונית שנשכרה לשם כך במימונו של הנגיד הרב יצחק משען בחרה ב-80 שלוחים עמם החלו את הסבב הראשון.

מדובר בתכנית אינטנסיבית ביותר, הכוללת 12 מפגשים אישיים ושלושה קבוצתיים מדי חודש, עם מספר גורמי מקצוע. בעת ובעונה אחת עם המפגשים נבנו גם תוכנה ואפליקציה ייחודית, אליה יוזנו בזמן אמת כל הנתונים מכל שליח וגורמי המקצוע המלווים אותו, כך שכל גורמי המקצוע המלווים יוכלו לצפות בזמן אמת בכל עדכון ולתת עליו את המשוב המיידי מנקודת המבט המקצועית שלהם.

בחב"ד אומרים כי אין ספק שעבודה מקצועית מניבה פירות משמעותיים הרבה יותר ומורידה את גורם השחיקה, מדובר בבשורה של ממש בעולם השליחות ובמהפכה מקצועית.

מי שעומד בראש אימפריית השלוחים הישראלית והמיזמים החדשנים הוא הרב יוסף יצחק אהרונוב, מי שזכה לקבל הדרכות ושליחויות אישיות מהרבי וזכה במשך השנים בפרסים רבים ותעודות הוקרה ממדינת ישראל על פעילות חב"ד בדרך של אהבת ישראל.

השקת המיזמים של צעירי חב"ד בבתי החולים. צעירי חב"ד,
השקת המיזמים בבתי החולים/צעירי חב"ד
דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חב"ד
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully