וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: אש יצאה, ומיטתו של רבי שמעון עלתה באוויר

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 29.4.2021 / 15:23

לכבוד ל"ג בעומר, יום הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, הביא האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את הסיפור על המיטה שנכנסה אל המערה במירון

מיטה עולה באש. ShutterStock
בעת שהוציאו את מיטתו, עלתה באוויר ואש היה לפניה/ShutterStock

הערב (חמישי) יחול ל"ג בעומר - יום הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע, מחבר ספר הזוהר הקדוש. הנהגות לימים שבין פסח לעצרת, כתב האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, כי "נהגו אבותי ורבותי, שבכל ערב ל"ג בעומר מסיימים את הזוהר הקדוש ואת האידרא רבה ואידרא זוטא, ומדליקים נרות לכבוד רבי שמעון בר יוחאי".

האדמו"ר הרב פינטו הוסיף: "כתב רבנו החיד"א זצוק"ל בספרו "מורה באצבע" (סימן ח אות רכג) דביום ל"ג לעומר ירבה שמחה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי כי הוא יומא דהילולא דיליה, ונודע שרצונו הוא שישמחו ביום זה".

"ויש מי שנהג לעשות לימוד בליל ל"ג בעומר בעשרה, ללמוד שבחי רבי שמעון בר יוחאי המפוזרים בזוהר ובאדרא זוטא, והוא מנהג יפה", הוסיף הרב פינטו, "הנה מובא ב"חיי אדם" (כלל קלא אות יא) כתב, דל"ג בעומר הוא יום הילולה של רשב"י ולכבודו נוהגין קצת שמחה".

האדמו"ר הרב פינטו סיפר כי "וכבר מסופר בסוף האדרא זוטא את הסתכלותו של רשב"י, אשר בעת שהוציאו את מיטתו, עלתה באוויר ואש היה לפניה. וכשנכנסה המיטה אל המערה במירון, שמעו בת קול מכרזת ואומרת: זה האיש מרעיש הארץ, מרגיז ממלכות. כמה דינים וגזרות ברקיע משתכחים ביום זה בזכותך, זה רבי שמעון בר יוחאי, אשר אדוניו משתבח בו בכל יום. אשרי חלקו בעולם הזה ובעולם הבא".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully