וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו באגרת מיוחדת: זו הרפואה לאסון הנוראי במירון

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 15:55

האדמו"ר פנה לתלמידיו בעקבות האסון בו מצאו את מותם 45 אנשים והפציר בהם: "לא לתת לשטן לבלבל ולהצליח במשימתו" ו"אם אין כוחות, להשאיל כוחות מהקב"ה"

הדמעות סביב אסון מירון, בו מצאו את מותם 45 אנשים - טרם ייבשו. עם ישראל כולו באבל. בכל פינה ומגזר עושים חשבון נפש והיגון הפך לנחלת הכלל.

רבים שואלים מהו הסימן שהקדוש ברוך הוא מראה לנו ובמה צריך להתחזק. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, התייחס לאסון ולחג השבועות הקרב.

לדברי הרב פינטו, צריך לדעת לשים את המקרה במקום הנכון ולהבין שבכוחו של חג השבועות לרפא את הכאב ואת המכה. "הנה אחרי כל הצער והיגון שעם ישראל עובר בשנים האחרונות, מגפה, אסונות, פגיעות בגוף, פגיעות בנפש, דברים רגישים שיודעים ושלא יודעים שהנשמה מתמודדת איתם, הרפואה לכל התחלואות הללו להכין הכנה גמורה את נפשנו לקבלת התורה, ולא לתת לשטן לבלבל ולהצליח במשימתו", כתב האדמו"ר באגרת ששיגר היום לתלמידיו.

הדוחק בהילולה בהר מירון, 30 באפריל, 2021. אלי אשכנזי, מערכת וואלה!
מבחן לא פשוט. הדוחק במירון הוביל לאסון/מערכת וואלה!, אלי אשכנזי

הרב פינטו הוסיף: "לדעת לשים כל דבר במקום הנכון, כי עצת היצר לערבב ולבלבל את היוצרות ולהכניס את האדם לרחמים עצמיים ולהיכנס לעולם השאלות והספקות ומתי שמתעורר, עבר זמן רפואת הגוף והנפש, שזה חג מתן תורתנו".

"לכן עלינו לדעת שזה זמן של ניסיון", הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו, "ובזמן ניסיון צריכים לאסוף כוחות עצומים. ואם אין כוחות, להשאיל כוחות מהקב"ה ולהיות מוכנים לקבל על עצמנו עול מלכות שמיים".

"והכח שריפא את אבותינו לפני מתן תורה, הוא יתעורר וירפא אותנו מכל שברוננו, כי זה הזמן המיוחד לרפואה של הנפש והגוף. רק עלינו להיות מוכנים לקבל את התורה כקבלתה בהר סיני, ומהשם יבוא הטוב", סיכם הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully