וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במה אמרו גדולי ישראל להתחזק בעקבות האסון במירון?

אריה זמיר

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 16:24

מרן נשיא המועצת חכם שלום כהן, הראשון לציון הרב יצחק יוסף והאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התייחסו לאסון וקראו להימנע משנאת חינם, להתחזק באהבה וללמוד בכל הכוח את הלימוד והאמונה של רשב"י

במה צריך להתחזק ולהתעורר בעקבות האסון במירון? מרן נשיא המועצת חכם שלום כהן התייפח בבכי לנוכח גודל האסון הנורא והתבטא בכאב: "בית ראשון נחרב על עזבם את תורתי, ובית שני נחרב בעוון שנאת חינם. בעוונות הרבים, האסון הנורא הזה נגרם בגלל ריבוי שנאת חינם שיש היום ובגלל ריפיון בלימוד התורה, ה' יצילנו והם המעכבים את הגאולה. צריכים להתחזק כולם ולהוסיף בלימוד התורה ולתקן את מעשינו באהבת חינם".

אלונקות מחוץ למתחם ההילולה במירון, 30 באפריל ,2021. תיעוד מבצעי, מד"א
האסון במירון/מד"א, תיעוד מבצעי

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו הקבוע לאסון ואמר כי יש להתחזק באהבת חינם, לימוד תורה ובצניעות. בפתח דבריו אמר הראשון לציון: "האסון הנורא ביום חמישי שקיפחו את חייהם אנשים יראי שמים, בעולם הזה לא יודעים למה זה קרה, אבל בעולם העליון הכל ברור ומובן".

הרב יוסף הוסיף כי "על כולנו להתחזק במיוחד בלימוד תורה, צניעות ובעיקר באהבת חינם. זה לא קרה סתם בסוף ימי האבלות על תלמידי רבי עקיבא, כולנו חייבים להתחזק באהבת חינם לא משנה מאיזה חוג ומאיזו עדה".

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו הורה להתחזק באמונה ובתורתו של רשב"י זי"ע: "חשוב לדעת שצריך לחזק בכל הכוח את הלימוד והאמונה של רשב"י מכוון שהאסון שקרה במירון יכול לגרום לאדם לרדת באמונה שזהו חלק מעצת היצר הרע להפחית את אחרית הימים את הגאולה השלימה, כמו שכתוב על הזוהר הקדוש. 'עתידה תורה זו של הקבלה היא לעמוד איתנו', כדי לתקן זאת צריך להכפיל את האמונה, מכוון שהיצר הרע וחיילותיו מכניסים לאדם תהיות באמונה בכדי להחליש את האמונה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully