וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראב"ד "העדה החרדית" בעקבות אסון מירון: צריך לעורר אהבה ואחווה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 12:58

גדולי הרבנים קראו בימים האחרונים להתחזק באחדות ואהבת חינם בעקבות האסון, בו מצאו את מותם 45 בני אדם. הרב משה שטרנבוך ביקש מתלמידיו להתחזק בכל הקשור להתנהגות מול הזולת

בעקבות אסון מירון, בו נהרגו 45 בני אדם, רבים עושים חשבון נפש רוחני ואישי. גדולי הרבנים קראו להתחזק באחדות ובאהבת חינם, בלימוד תורה ושמירה על המצוות.

ראב"ד 'העדה החרדית' הרב משה שטרנבוך ביקש מתלמידיו להתחזק בכל הקשור להתנהגות מול הזולת, "אוי לנו כי קיבלנו מכה כואבת מהקב"ה. מידת הדין פגעה בנו באמצע שמחתו של התנא האלוקי הרשב"י זי"ע ובמקום קדשו, ונהרגו שם במיתה משונה כארבעים וחמש יהודים זקנים ונערים, וכל בית ישראל אבלים על השריפה אשר שרף ה', ושואלים על מה עשה ה' לנו ככה".

הרב משה שטרנבוך. Creative Commons
"אוי לנו כי קיבלנו מכה כואבת מהקב"ה". הרב שטרנבוך/Creative Commons

לדבריו של הרב שטרנבוך: "יש לעורר עכשיו להרבות אהבה ואחווה ושלום וריעות, ואם כי כבר אמרו חז"ל "כשם שפרצופיהם שונים כך אין דעותיהם שוות", מכל מקום על כבוד ה' כולנו מתאחדים, ויהי כבוד ה' לעולם".

עוד ביקש הרב מתלמידיו להתחזק באמונה: "וביותר יש להתחזק באמונה מהקב"ה שהנהגתו למעלה מהשגתנו, ובוודאי אותם הנשמות כבר מילאו תפקידם בזה העולם, אבל מ"מ צריכים אנו להתעורר לקול השופר, ולתקן שורש החטא דבין אדם לחבירו שעל זה אנו נתבעים בימים אלו, ולא לומר שזהו מקרה".

"ויש לדעת שהנהגת הקב"ה עמנו הוא למעלה מדרך הטבע הן לטב והן למוטב, וכמו כן "ונפלינו אני ועמך", והיינו שתמיד נהיה מופלאים מכל האומות או לטובה או ח"ו להפך, וא"כ אדרבה גם מתוך הצרות הללו יש לראות שאנחנו קשורים לקב"ה ודבוקים בו, ולכן נוהג הוא עמנו בהנהגה המיוחדת לעמו", הוסיף.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הר מירון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully