וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ לחיים: כך תימנעו מעצבות

בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 10:08

מה הבעיה עם עצבות? שהיא רק גורמת לנו עוד ועוד בעיות. את הדרך להתמודד עמה מסביר הרב יצחק פרץ, מרבני "שובה ישראל", בעזרת דבריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. צפו בתכנית בהגשת דוד חכם

בווידיאו: טיפ לחיים מתורתו של הרב פינטו - כך תצליחו לצאת מעצבות/עריכה: דפי מקל

לכל אדם יש רגשות שונים, שמתחלפים לאורך היום בהתאם לאירועים כאלה ואחרים. אולם מעל הכל, התורה הקדושה מקפידה מאוד שהאדם לא יהיה עצוב, מתוך הבנה שהעצבות מושכת עוד דברים רעים.

בתכנית בהגשת דוד חכם, הסביר הרב יצחק פרץ, מרבני "שובה ישראל", בעזרת תורתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו איך התורה עוזרת לנו להימנע מעצבות ומתי בכל זאת יש זמן קצר בסוף היום בו מותר להיות עצובים, ושאחרי שאנו מתחרטים בו על מה שעשינו, אנחנו יכולים לחזור להיות שמחים.

את הדברים הסביר הרב בעזרת משל על רבי עקיבא, שלא מצא מקום ללון בו בעיירה אליה הגיע ונאלץ לישון ביער, שם אט אט איבד את החיות שליוו אותו במסע. כאשר יצא מן היער, גילה הרב כי חורבן גדול נפל על העיירה והוא, שדאג להמשיך להיות שמח למרות המכות שניחתו עליו - ניצל בזכות אמונתו בדרך.

"היצר הרע רוצה שתהיה עצוב וממורמר וכל זמן שאנחנו בעצבות, זה רק גורם לעוד בעיות", סיכם הרב פרץ והדגיש את הספר "מחשבת הנפש" של האדמו"ר הרב פינטו, העוסק בדברים ושאליו הוא מתחבר במיוחד.

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully