וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השק - מתקופת האבות ועד ימינו: הסוד שפועל ישועות

בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 9:08

בשיאה של מגפת הקורונה, הרב פינטו קרא למאמינים ללבוש במשך שעה אחת ביום שק על גופם. מדוע וכיצד הייסור הקל הזה שאנו נוטלים על עצמנו מרצון יכול למנוע מאיתנו כאבים קשים יותר? הרב יצחק פרץ מ"שובה ישראל" מסביר

בווידיאו: טיפ לחיים מתורתו של הרב פינטו/עריכה: דפי מקל

העולם מתמודד בשנה החולפת עם אחת התקופות המורכבות והקשות ביותר שידענו. הקורונה הובילה לחורבן בריאותי וכלכלי והרסה משפחות ועסקים רבים. אז מה עושה במצב שכזה יהודי מאמין? זוכר שיש לו על מי להישען. מסורת אבותינו בידינו ובעת צרה, אנו לומדים תורה.

והתורה מספרת לנו שאבותינו הקדושים, אברהם, יצחק ויעקב, התעטפו בשק בעת צרה. כך למשל, כאשר ביקשו להשמיד את כל היהודים, התעטף מרדכי היהודי בשק במקום בגדיו, בכה והתחנן לקב"ה.

האם גם היום לבישת שק יכולה להוציא אותנו ממצב רע? הרב יצחק פרץ, מרבני "שובה ישראל", עוסק בדברים מתוך תורתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בתכנית בהגשת דוד חכם.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו במשל לבישת שק. יח"צ,
לבישת שק מצמר עיזים, כדי למנוע ייסורים גדולים יותר/יח"צ

הרב פרץ מסביר שרוב האנשים ששומעים על קריאתו של הרב פינטו ללבוש שק במשך שעה ביום תוהים תחילה, שכן לבישת שק על הגוף עצמו (ולא על הבגדים, כפי שעושים לזכר חורבן בית המקדש) איננה נוחה כמובן, ואפילו עוקצת אותנו קצת.

אך בתורה נאמר שבראש השנה נקבע כמה כל אחד מאיתנו יידרש לסבול לאורך השנה וישנה מכסת ייסורים ולכן, ברגע שאדם גורם לעצמו ייסורים לא חמורים בעת לבישת השק המעקצץ, הוא למעשה ממתק צרות גדולות.

האדמו"ר הרב פינטו מסביר לנו שכמו שאדם בריא ממשיך לברך, על מנת שהברכה שלו תעלה לשמיים, למעין "מחסן" שנמצא שם, כך גם עם השק - אנחנו מורידים מעצמנו ייסורים אחרים בעזרתו.

את השק ניתן ללבוש בכל שעה שתרצו, במשך שעה אחת ביום. אם אתם מעוניינים לקבל שק מצמר של עיזים, התקשרו ל-03-7922548.

בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully