וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ לחיים: מהו הסוד לחיים מאושרים

בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 9:13

כולנו רוצים חיים מאושרים, אבל כיצד נשיג זאת? הרב יצחק פרץ מ"שובה ישראל" מסביר את הדברים בעזרת תורתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

בווידאו: טיפ לחיים מתורתו של הרב פינטו/עריכה: דפי מקל

המטרה של כולנו היא להיות שמחים ולחיות חיים מאושרים, אבל זה כמובן לא פשוט. אז איך בכל זאת נגיע לנחלה? הרב יצחק פרץ מ"שובה ישראל" הסביר זאת דרך תורתו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בתכנית בהגשת דוד חכם.

בספרו "מחשבת הנפש" כותב הרב פינטו על צדיק גדול, שחלם שבמקום קרוב לביתו ישנו גשר ותחתיו - אוצר. הלך אל הגשר וראה צבא ששומר עליו. במשך שבוע שלם ניסה למצוא את דרכו להגיע לאוצר, עד שהאחראי במקום שאל למעשיו. הצדיק סיפר על החלום והאחראי השיב שגם הוא חלם חלום, על אוצר שיש לצדיק בבית. הבין הצדיק את המסר - לפעמים אנחנו מחפשים אושר במקומות אחרים, בזמן שהוא נמצא כבר אצלנו.

אדם צריך לשמוח במה ששלו, מה שהקב"ה נתן לו, כי הקב"ה דואג לכולם ולא משאיר אף אחד מאחור. אם לא נשמח במה ששלנו, לא נמצא את האושר.

הרב פרץ מזכיר לנו כי הנחש לבש תחילה דמות אדם, אך רצה את מה שלא שלו והקב"ה שלח ארבעה מלאכים מהשמיים, שקצצו את ידיו ורגליו ושלחו אותו ללכת על גחונו כל חייו ומביא משל נוסף ממחשבת הנפש: עשרה עיוורים ביקשו לחצות נהר. הם החזיקו ידיים וכשהגיעו לעבר השני, אחד מהם ספר את כולם, לוודא שעברו, אך הגיע לתשעה בלבד. ירד אדם מן הגבעה, ספר בעצמו והגיע לכל העשרה. מה הסתבר? שהסופר המקורי לא הכליל את עצמו, כי עסק באחרים וכך - לא יכול היה להיות מאושר.

בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully