וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתם צדיקים גדולים": שיחת הדמעות בין האדמו"ר הרב פינטו לאב הילד שנהרג במירון

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 15:53

מנהיג "שובה ישראל" התקשר לאביגדור חיות, אביו של ידידיה, שמצא את מותו באסון בל"ג בעומר. במהלך השיחה העצובה סיפר אביגדור איך ילדו היה שומע את שיעורי הרב ורצה מאוד לפגוש אותו ולהתברך ממנו ואילו האדמו"ר חיזק את בני המשפחה. צפו בדברים

"הוא רצה להגיע להיפגש עם הרב וכששמע שהייתם בישראל - הוא אמר שהוא חייב להגיע אליכם, היה לו חשוב מאד לפגוש אתכם", כך סיפר הרב אביגדור חיות, אביו של הילד ידידיה ז"ל שנהרג באסון מירון בל"ג בעומר, לאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו.

הילד ידידיה ז"ל היה קשור מאוד לאדמו"ר הרב פינטו ולתורתו, למרות שלא ראה אותו מעולם. הוא התפלל בקביעות בסידורו של הרב פינטו ולמד את תורתו. כעת, בל"ג בעומר, שמע ידידיה שהרב פינטו הגיע לארץ וביקש מאביו לבוא ולהיפגש עם הרב. לבסוף, עניין טכני מנע זאת.

האדמו"ר הרב פינטו התקשר לאביו של הנער, ניחם אותו ועודד את רוחו, "אתם צדיקים גדולים, אני רוצה להכיר אתכם ולשמוע מכם על ידידיה ז"ל", אמר האדמו"ר הרב פינטו בשיחה רוויית הדמע והגבורה עם אביו של ידידיה, הרב חיות.

בשיחה הנרגשת, אמר הרב פינטו בבכי: "זכור ה' מה היה לנו, רבי שמעון מקפיד שישמחו ביום זה וביום זה פסקו תלמידי ר"ע למות, וביום שכזה קרה אסון שכזה".

אביו של ידידיה סיפר על הקשר הנפשי העמוק שחש בנו כלפי הרב פינטו: "ידידיה שמע את שיעוריו של הרב, וחפץ מאד להגיע להתברך ממנו, כששמע שהרב הגיע לארץ לכבוד ל"ג בעומר".

הרב פינטו, ביקש בשיחת הניחומים שבני המשפחה יספרו לו על הנפטר, תוך שהוא מחזק ומעודד את ההורים ובני המשפחה. האדמו"ר שמע את האמונה היוקדת מפיו של אב הנפטר, שהתבטא כי הוא "החזיר את הפיקדון בצורה מושלמת", "אתם צדיקים גדולים" - השיב לו האדמו"ר הרב פינטו בכאב.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully