וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבכי ודמעות, האב השכול חזר ל"מדרגות המוות" והפציר: תתחזקו באמונה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 14:19

הרב ברוך צבי גרינבוים, אביו של הרב יוסף גרינבוים ז"ל, שמצא את מותו באסון מירון, הגיע למקום יחד עם משפחות רבות של ההרוגים. הם אמרו קדיש, הניחו נרות נשמה ושרו שירי רגש והתעוררות

משפחות הרוגי אסון מירון סחפו רבים בקו האמוני המרגש, בו צעדו בימי השבעה. אלפים מכל העדות והחוגים, חרדים, מסורתיים וחילונים באו לנחם ולעודד ויצאו מחוזקים מכוח האמונה של המשפחות השכולות.

חלקן של המשפחות הגיעו בתום ימי השבעה למקום האסון במירון. שם, על "מדרגות המוות", הן אמרו קדיש לעילוי נשמת 45 ההרוגים ולעילוי נשמת בנם או אביהם זכרונו לברכה.

מתפללים בהר מירון, 1 במאי 2021. אלי אשכנזי
תפילות באזור האסון/אלי אשכנזי

אחת המשפחות שהגיעו למקום הייתה משפחת גרינבוים, שאביהם האברך החשוב, הרב יוסף גרינבוים ז"ל בן ה-22, נהרג באסון הנורא והטראגי. בני המשפחה ובראשם אבי המנוח, הרב ברוך צבי גרינבוים, תושב העיר אלעד, הדליקו במקום נרות נשמה, אמרו קדיש ודברי חיזוק ושרו שירי רגש והתעוררות.

אב המנוח הרחיב בדבריו על הצורך להתחזק באמונה תמימה בבורא עולם, גם בעת צרה ויגון וגם כשאנחנו לא מבינים את התמונה המלאה: "בורא העולם זיכה את עם ישראל באמונה", אמר הרב גרינבוים בדמעות והסביר: "אמונה היא גם כשאנחנו לא מבינים את מה שקורה. רבי שמעון בר יוחאי צעק אלינו בקול: יהודים יקרים, אתם מאמינים בה'? תראו מה שקרה, תתחזקו! אלפי יהודים קיבלו קבלות טובות להתחזק בשבוע הזה. כאן במקום הזה - התגלה אהבת ישראל".

"כל השבוע הזה התגלו הרבה סיפורים על האסון הנורא", הוסיף האב השכול, "כאן בציון רבי שמעון בר יוחאי זי"ע - זה מקום שמאחד את כלל ישראל". בנוסף, הבטיח האב לקדש שם שמיים בעקבות האסון.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הר מירון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully