וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי אסון מירון דמעו: "אנחנו לא מחפשים נקמה אלא נחמה"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 15:40

בני משפחותיהם של ההרוגים הגיעו לדיון בוועדת הכספים של הכנסת וטענו: "זה אסון לאומי ואסון פרטי, המוות הכי מיותר שיש. אסור לנו כמדינה שזה יקרה. האסון השני זה מה שקרה מהמוות ועד לקבורה והשלישי זה מה שקורה עכשיו - אף אחד עוד לא דיבר איתנו"

דיון ועדת הכספים בנושא האסון במירון, 18 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הדיון בוועדת הכספים של הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הבוקר (שני) התקיים דיון בועדת הכספים של הכנסת, שעסק באסון מירון שאירע בל"ג בעומר, בו נהרגו 45 מתפללים. הדיון עסק בלקחי האסון ובפיצויים המגיעים למשפחות. בין הדוברים היו בני משפחה, שהעלו את הכאב הגדול באובדן יקיריהם.

שי צרפתי, בנו של משה צרפתי, אב ל-4 שניספה באסון במירון בגיל 65, אמר בדמעות: "זהו אסון לאומי ואסון פרטי ומוות הכי מיותר שיש. זה אסון שאסור לנו כמדינה בשום אופן שיקרה לאף משפחה. האסון השני זה כל מה שקרה מהמוות ועד לקבורה. הגופות הגיעו ב-12 וחצי לאבו כביר וחיכינו שעתיים בכניסה".

"ראיתי את אבא שלי שתי דקות לפני כניסת השבת, כאילו זה אוטו יד שנייה. או שתעשו טיפול שורש למכון או שתפרקו אותו. אף משפחה לא יכולה להתמודד עם המכון. האנשים טובים, אבל המערכות לא מתפקדות. האסון השלישי הוא מה שקורה עכשיו, כל הטיפול במשפחות. איבדתי את אבא שלי לפני כשבועיים ואף גוף מדינה לא פנה אלינו עדיין".

הוא הוסיף בכאב: "43 משפחות - אוספים את עצמנו יום יום ומעניקים אחד לשני טיפולים פסיכולוגיים. אמא שלי איבדה עוד מקור הכנסה על כלום. המשפחות צריכות לא רק עזרה כלכלית, אלא גם עזרה נפשית. גם על הוועדה הזו שמעתי בדרך אגב ונתנו לנו להתייבש פה שעה וחצי בחוץ. המשפחות חייבות להיות חלק מקבלת ההחלטות. אנחנו רוצים לדעת מה הלו"ז. איבדנו את היקר לנו ביותר ובמצב כזה צריך לחקור מהקודקוד ועד אחרון האנשים - מה קרה ואיך זה קרה, כדי להפיק לקחים וכדי לדעת שזה לא יקרה עוד פעם".

ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה בונים דיסקינד ז"ל, אמר בדיון: "אנחנו לא מחפשים נקמה אלא נחמה. מה ששמנו בראש מעיינינו זה קודם כל ההלאמה של המקום עוד השבוע. בשום מדינה ההקדש לא מנהל מקומות כאלה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הר מירון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully