וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה קורים אסונות? זאת התשובה של גדולי ישראל

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 13:55

מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה גרשון אדלשטיין התייחסו למכות הניחתות עלינו בתקופה האחרונה, החל מהקורונה, דרך האסונות במירון וקרלין ועד למלחמה עם חמאס וקראו להתחזק

תקופה לא פשוטה עוברת על העולם כולו ובפרט על עם ישראל. הקורונה, האסון בל"ג בעומר מירון, המלחמה עם חמאס והאסון בקרלין.

בעקבות כך, גדולי ישראל מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין, הורו להתחזק והסבירו מדוע קורים האסונות.

בדברים שפורסמו על ידי בני ביתו של הרב קנייבסקי, נכתב שהוא נשאל על המצב הקשה והשיב: "אף שאין אנו יודעים חשבונות שמיים אך רואים את מידת הדין מתוחה רחמנא ליצלן".

הרב קנייבסקי התמקד במה צריך להתחזק והוסיף כי "ראוי להתחזק בתורה שהיא מגנא ומצלא, ובתפילה שאינה חוזרת ריקם ובכוחה לקרוע גזירה. וכן בהלכות נטילת ידיים".

"ומפני שגלות באה לעולם על שמיטת הארץ, כאשר יוצאים בחרב על יושבי ארץ הקודש, יש להתחזק בלימוד הלכות שביעית, ובמהרה נוושע", הוסיף שר התורה.

הרב קנייבסקי בכינוס מועצת גדולי התורה של ׳דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב קנייבסקי/ראובן קסטרו

מרן ראש הישיבה הרב אדלשטיין אמר אמש בשיחתו השבועית כי "בזמן האחרון היו כמה אסונות, מירון בל"ג בעומר, עכשיו בעזה, הקורונה בחוץ לארץ זה נמשך, קרלין מה שהיה ביו"ט".

לדברי הרב: "אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, גם אסונות לגויים זה בשביל שישראל יתחזקו, אבל יש גם פורענות בישראל עצמם ואנשים לא שמים לב להתחזק, לכן נחפשה דרכינו ונחקורה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully