וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שקורה בישראל הוא רק "פרומו" למה שצפוי לקרות בעולם

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 13:55

באגרת ששיגר לתלמידיו ביאר האדמו"ר הרב פינטו את המצב הנוכחי השורר בארץ: "כל דבר שקורה בה, אפילו הקטן ביותר, הוא סימן לעולם כולו - ואֵיזֶהוּ חָכָם - הָרוֹאֶה אֶת הַנוֹלָד"

מה שקורה בישראל - זה פרומו למה שצפוי להיות בעתיד בעולם. כך היה תמיד.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מסביר את הדברים גם בהקשר למצב הביטחוני השורר בארץ, וכך כתב באגרת ששיגר הבוקר (רביעי) לתלמידיו: "ארץ ישראל היא ארץ הקודש, 'אֶרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ, תָּמִיד עֵינֵי יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּהּ, מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה' וכל דבר שקורה בארץ ישראל ואפילו הקטן ביותר, הוא סימן לעולם כולו למה שעתיד להתרחש בעולם".

"ואֵיזֶהוּ חָכָם - הָרוֹאֶה אֶת הַנוֹלָד, ופרשו רבותינו איזהו חכם, מי נקרא חכם, מי שראה פעם דבר שקרה, ולומד מהדבר שקרה בעבר ומהנולד מהדבר, ולומד להסיק את המסקנות", ממשיך האדמו"ר לבאר.

שיגור של טיל מיירט של כיפת ברזל לעבר רקטה ששוגרה מרצועת עזה אל אשקלון, 11 במאי 2021. AP
אחרי מלחמה בישראל, פורצת מלחמה בארץ אחרת/AP

"ולכן", הוא מוסיף, "כשנתבונן מימות עולם, כל מה שקרה בארץ הקודש הוא לאות ולסימן בעולם. אחרי כל מלחמה בארץ הקודש, פרצה מלחמה בארץ אחרת. אחרי כל עניין בארץ הקודש, נהיה עניין מעין העניין בצורה גדולה ורצינית יותר במקום אחר".

הרב פינטו מתייחס למצוות יישוב הארץ ולחיוב לגור בה: "וגם לישוב ארץ ישראל, אם אין לאדם סימן משמיים לחזור לגור בארץ ישראל, זה דבר מורכב מאוד. וכך מצאנו אצל יעקב אבינו, לפני מותו קרא ליוסף וביקש ממנו 'אַל נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם'. וקשה, הרי יוסף היה משנה למלך וכל אשר חפץ לעשות היה בכוחו לעשות. אם כן, מדוע לא ביקש מיוסף שלפני מותו, כיון שהרגיש שיום מותו מתקרב, יעלהו לארץ הקודש ושם יחזיר את נשמתו לבורא עולם".

"אלא יעקב צֻוָּה מהקב"ה לרדת למצרים, ולא צֻוָּה בשום זמן לעלות לארץ הקודש. לכן לא ביקש למות בארץ ישראל, כי לא היה לו סימן ורשות מהקב"ה, לכן רק ביקש מיוסף להיקבר בארץ ישראל".

לסיום הוסיף הרב פינטו והזהיר: "וכמה זהירות צריך להיזהר ולחשוב לפני כל דבר שאדם עושה בארץ הקודש, צריך רשות מהקב"ה על ידי תפילה ובקשה ודבקות בתורה, כי דבר שמורד במלכות שמים בארץ ישראל או מרבה חילול השם או חוצפה או קלות ראש, עונשו קשה ומר יותר ממקום אחר".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully