וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מצאנז: האסונות באים לנסות אותנו באמונה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 15:29

בדברים שנשא בהיכל בית המדרש של החסידות בנתניה אמר האדמו"ר לאלפי חסידיו: "בורא עולמים מנהיג העולם הזה בהנהגה של הסתר פנים. יש לפעמים שהצדיקים זוכים להבין את דרכי הבורא, ויש לפעמים שאפילו הצדיקים לא מבינים"

"בורא עולמים מנהיג העולם הזה בהנהגה של הסתר פנים. אומנם לפעמים בצורה יוצאת מן הכלל יש גילויים של ניסים, אבל ההנהגה הכללית היא בהסתר פנים", כך הסביר האדמו"ר מצאנז את האסונות הפוקדים אותנו לאחרונה.

בדברים שנשא בפני אלפי חסידיו, בהיכל בית המדרש של החסידות בנתניה, אמר האדמו"ר מצאנז כי "יש לפעמים שהצדיקים זוכים להבין את דרכי הבורא, ויש לפעמים שאפילו הצדיקים לא מבינים ורק המלאכים בשמיים יודעים את פשר הנהגת העולם, ויש פעמים שאפילו המלאכים לא מבינים ולא יודעים על מה עשה ה' ככה, זה סוד כמוס שרק הוא יתברך שמו לבדו יודע מהי הכוונה והתכלית במאורעות אלו".

האדמו"ר הסביר כי "המטרה בהנהגת הסתר הפנים, כדי להעמיד את בני ישראל בנסיון האמונה. וזו תפארתם ומעלתם של בני ישראל, שגם בתקופות האפלות והנסתרות ביותר, מתחזקים באמונה תמימה וטהורה, אינם שואלים שאלות ולא מבקשים להבין את דרכי הבורא, ורק מתחזקים באמונה שהוא לבדו מנהיג את עולמו ברחמים ובחסדים".

צבי אלימלך הלברשטאם. ויקיפדיה,
האדמו"ר מצאנז/ויקיפדיה

על האסונות אמר האדמו"ר: "כאשר מתבשרים בבשורות קשות שפוקדות אותנו אסונות ופורענויות אשר תצילנה אוזן משמוע, כשרואים שדווקא במקום קדוש וביום קדוש נקטפים מכרם ישראל נשמות מובחרות וקדושות, חובתנו לדעת שמאורעות אלו באו משמים במטרה לנסות אותנו בניסיון האמונה, אלו הם הניסיונות שלפני ביאת המשיח. אל לנו לתלות את המאורעות בסיבות טכניות או בהסברים טבעיים, אלא לשנן בלבנו כי מאת ה' היתה זאת, ורק הוא ידוע מה טוב עבור העולם, ועלינו מוטל רק לעצום את העיניים ולהתחזק באמונה פשוטה".

עוד הוסיף כי "אמונה זו גם בזמנים הקשים - משתיקה את כל המקטרגים למעלה, וממנה בוקעת אורם ויופיים של בני ישראל, ובזכותה נזכה לגאולה השלימה, כמאמר חז"ל שאין ישראל נגאלים אלא בזכות האמונה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully