וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת גינאה לאדמו"ר הרב פינטו: תקימו אצלנו מרכז יהודי

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 17:27

ראש אבות בתי הדין במרוקו נועד עם איברהימה קאסורי פופאנה, שאמר: "תבואו להקים כאן מקום לכל היהודים, שדרכו גם נתפעל את קשרי הסחר והשלום בינינו". הרב פינטו השיב: "בזכות הלב הפתוח ליהדות ולצרכים היהודיים - המדינה תשגשג ואזרחיה ידעו רק טוב"

הרב פינטו עם ראש ממשלת גינאה. חיים הלוי,
מפגש מיוחד/חיים הלוי

מפגש יוצא דופן התקיים היום (שני) בגינאה, הממוקמת במערב אפריקה, כאשר ראש הממשלה איברהימה קאסורי פופאנה נועד בלשכתו עם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, המשמש כראש אבות בתי הדין במרוקו.

למרות העובדה שאין כיום קהילה יהודית מבוססת בגינאה, יהודים רבים מכל העולם מבקרים במקום, בעיקר למטרות עסקים. בשל כך נוצר צורך הכרחי להקים במדינה האפריקאית מרכז יהודי, שירכז פעילות יהודית שוטפת ויעניק בין היתר מענה כשרותי למהדרין לכל דורש.

סוגיה זו עלתה במפגש הייחודי בין ראש הממשלה לאדמו"ר הרב פינטו. "הרבה יהודים סוחרים עוברים ומבקרים במדינה שלנו", אמר ראש הממשלה לאדמו"ר, "ולמרות זאת אין מקום של יהדות וכשרות".

ראש הממשלה ביקש מהאדמו"ר הרב פינטו: "אנא תבואו להקים כאן מקום לכל היהודים, שדרכו גם נתפעל את קשרי הסחר והשלום בינינו, בפרט בתקופה זו, בה אנו נדרשים להגביר שלום בין כלל הדתות".

הרב פינטו עם ראש ממשלת גינאה. חיים הלוי,
הרב פינטו עם ראש ממשלת גינאה/חיים הלוי

ראש הממשלה קאסורי פופאנה הוסיף: "אנו רואים ועוקבים אחר הפעילות שלכם במרוקו, פעילות שמשמשת כאבן שואבת ליחסי שלום והדדיות בין כל הדתות והעמים".

האדמו"ר הרב פינטו שיבח את פועלו של ראש הממשלה והממשל בגינאה ואמר כי "בזכות הלב הפתוח ליהדות ולצרכים היהודיים - המדינה תשגשג ואזרחיה ידעו רק טוב". הרב פינטו הוסיף כי לבקשת הממשל - בקרוב יוקם בגיאנה מרכז יהודי שישמש כמטריה לכל צרכי היהודים המבקרים במדינה האפריקאית, במטרה לחבר ולקרב בין הדתות.

במהלך שהותו בגינאה נפגש הרב פינטו עם בכירי ממשל רבים ועם אנשי עסקים מקומיים והוא צפוי להיפגש עם בכירים נוספים בהנהגת המדינה. ביקורו של האדמו"ר הרב פינטו בגינאה מגיע לאחר מסע חיזוק עולמי, במהלכו מסר עשרות שיעורי תורה ומוסר בקהילות היהודיות בעולם.

המסע העולמי החל בארצות הברית ומשם המשיך הרב פינטו להאיטי, ישראל, צרפת ולונדון. בין לבין שהה הרב פינטו במשכן הקבע במרוקו, שם הוא מנהיג את הקהילה היהודית ומוביל את מערך הכשרות בכל רחבי המדינה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully