וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות ורחפנים בגדה ובעזה: כך יתנהל מערך השמיטה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 13:38

הרב דוד טהרני, הרב הפוסק של בית הדין "יורה דעה", חשף במהלך כנס "שמיטה כהלכה" שנערך בבני ברק את נהלי האבטחה שתואמו למשגיחים ולקווי האספקה. צפו בדברים מתוך הכינוס

בווידיאו: כנס עיון מרכזי "שמיטה כהלכה"/צילום: שניאור שיף

בתיאום עם כוחות הביטחון הושלמו הנהלים הנדרשים לעבודת הפיקוח של מערכת הכשרות, כולל אבטחת המשגיחים וקווי האספקה, בין השאר באמצעות מצלמות אבטחה, רחפנים ואמצעי מיגון נוספים, כך חשף הרב דוד טהרני - הרב הפוסק של בית הדין "יורה דעה" והאחראי על המצוות התלויות בארץ, בכינוס עיון מרכזי "שמיטה כהלכה", שקיים למאות אנשי מערכת הכשרות בבני ברק.

לדבריו, "למרות אתגרי הביטחון בשטחי יהודה ושומרון, רצועת עזה והמשולש, והקשיים בתנועה באירופה מוכת הקורונה וממנה, הושלמו הנהלים לאספקה סדירה של פירות וירקות בשנת השמיטה".

"הירקות מקבלים הדברה אורגנית בלבד ולא כימית וכל משלוח מדוגם ומאושר בצורה קפדנית במיוחד ע"י רשויות הבריאות", הוסיף הרב.

כמו כן, הוא העלה על נס את עבודת השרים והח"כים לטובת שומרי השמיטה והשיתוף פעולה המוצלח עם גופי הכשרות בישראל ובמיוחד עם "כשרות למהדרין" בראשות הרב יוסף אפרתי ("זו שנת השמיטה הרביעית שאנו עובדים יחד שכם אל שכם"), ועם רבני אירופה ובהם בית הדין לונדון בראשות הרב מנחם געללי אב בית הדין לונדון ובית הדין הגדול של אירופה ויו"ר הועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה" והרב יחי' טובול, אב בית הדין בליאון וחבר בית הדין הגדול והועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה".

את הכנס פתח אב בית הדין 'יורה דעה' הרב שלמה מחפוד שאמר כי נוכח האתגרים העומדים לפני שומרי השמיטה עלינו לנהוג באחריות כמנהגי אבותינו ובמיוחד בימים אלה. אנו רואים במוחש את ההשגחה העליונה שאנו זוכים לה בכל המישורים וזו תוצאה ישירה למעשינו לשם שמיים'.

שנת שמיטה. שניאור שיף, צילום מסך
למרות הקשיים, אספקת הפירות והירקות לשנת השמיטה לא נפגעה/צילום מסך, שניאור שיף

בנו ויד ימינו הרב בניהו מחפוד אמר כי "תחנות רבות ישנן למאכלים הנכנסים אל פיות עמך בית ישראל ועל כל משגיח ומפקח בעומדו על משמרתו מוטלת האחריות המלאה וחלילה לו להקל ראש ולומר אני רק חלק קטן במערכת. על כל אחד לחוש כי הוא לשון המאזניים שיכריע האם יהודי יאכל כשר למהדרין או חלילה לא".

הרב בניהו סיים את דבריו בפרשת השבוע "ויהי ביום כלות משה להקים את המשכן'. וכי רק משה בנה!? אלא אומרים רבותנו; משה מסר נפשו ולכן נקראת על שמו. מערכת הכשרות 'יורה דעה' נקראת ע"ש אבימכיון שהוא מסר ומוסר נפשו על טהרת הכשרות לבית ישראל ומי יתן ונזכה להגיע למעשי אבי שיאריך ימים".

את המשא המרכזי המעשי בלווי מצגת נשא הרב טהרני שהביא סיפורים מאלפים על מסירות נפשם של חקלאים וכיצד זכו להצלחה כבירה. 'אחד החקלאים בדרום ביכה את מצבו בפני הרב אהרון לייב שטיינמן כאשר יש לו שני ילדים שעליו לחתן וכיצד ישמור שמיטה ויכלכל את ביתו. הרב שטיינמן אמר לו שאם ישבות בשנת השמיטה מובטח לו שיצליח בכל. הוא אכן השיא את ילדיו בשנת השמיטה וזכה לניסים גלויים במצבו הכלכלי'.

הרב טהרני שספרו "קדושת הארץ" על הפרשת חלה ערלה ושביעית הוענק למשתתפים, גילה כי "גם ממצרים ירדן וטורקיה הבטחנו אספקת כמה סוגים של ירקות ופירות, כמובן בתיאום ובפיקוח משרד הבריאות".

הוא סיפר כי בגלל המצב הביטחוני החל לפני כשנתיים פיילוט ניסיוני של גידולי עלים על מצעים מנותקים עפ"י פסקו של הרב אלישיב כדי שלא להסתמך רק על יבולים ממדינות ש'האקלים הפוליטי שלהם עם ישראל יכול להשתנות בן רגע'. בשנה זו, שנת השמיטה הקרובה, יתחילו המגדלים בשיווק סדיר מגידולים אלה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • שנת שמיטה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully