וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חד פעמי": הצדיק שהחזיק בידו שני תפוחים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 16:55

אין שני ימים דומים זה לזה, למרות שלפעמים נדמה לנו שהחיים הם סרטון חוזר. היצר הרע מנסה להגביל אותנו, אך עלינו להיות ערניים ויצירתיים כדי לחוות כל יום במלואו ובצורה ייחודית. כך הסביר הרב פינטו באגרת לתלמידיו

ישנם דברים שאדם חייב להפנים בנפשו ולדעת בצורה ברורה, שהחיים והעולם הם דבר שנע ומתקדם ונוסע, ולא דבר שחוזר על עצמו. כך כתב האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, באגרת ששיגר לתלמידיו.

הרב פינטו המשיך: במרוצת החיים, האדם מתחיל להאמין שהחיים הם כמו סרטון חוזר. היה את אתמול, יש את היום, יהיה את מחר. כך האדם מתחיל להאמין שכל יום הוא העתק פחות או יותר של אתמול, ולפעמים יש שיפורים וכן יש תקלות.

אך זו היא טעות קשה ביותר, ועצת היצר הרע היא להשאיר את האדם בתוך מעגל קטן, בלי שאיפה לצאת מהעולם הזה שהיצר גזר על האדם, עם גזרות מאוד מצומצמות ובלי ראייה בריאה לעולם האמיתי של הקב"ה.

ולכן האדם צריך לדעת, כתב האדמו"ר, שכל רגע הוא שונה לחלוטין מרגע שעבר. שום רגע לא דומה לרגע הקודם, ושום תפילה לא דומה לתפילה שעברה. כל דבר הוא עולם פרטי לעצמו ואין שני לו ואין דומה לו, והכל נע ומתקדם לעולמות ומציאות אחרת.

גבר מחזיק בשני תפוחים. ShutterStock
התפוחים לא דומים במראה, או בטעם - כמו הימים שאנחנו עוברים/ShutterStock

ולכן עלינו לחזק בנפשנו וללמוד להעריך כל רגע ולשמור כל דבר מהחיים, כי זה דבר יחיד ובלעדי ואין שני לו, והוא חד פעמי. כל תפילה היא חד פעמית, יקרה מפנינים ומפז, ולא תשוב ולא תחזור.

התפילה הבאה, גם היא עולם חדש שלא יחזור. כל יום הוא יום יחיד שלא יחזור, ושום דבר לא דומה כהוא זה לדבר הקודם.

הרב פינטו סיפר: היה צדיק גדול, שאחז בידו שני תפוחים שהיו דומים מאוד, ואמר לתלמידיו 'כל תפוח הוא עולם לעצמו. אינו דומה לא במראה, לא בטעם ולא במאומה'. כך כל החיים, אינם דומים במאומה רגע לרגע, יום ליום, זמן לזמן, חג לחג, הכל עולם חדש, וכל יום הקב"ה מחדש בטובו עולם ומציאות חדשה.

ולכן אנחנו חייבים להיות ערניים, איתנים, יצירתיים ועומדים על המשמר ביסודות הנעלים ובקנינים שרוכשים ורכשנו משחר ילדותינו, כתב האדמו"ר לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully