וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יסוד גדול: לכך חשוב לכוון בזמני צרות ואסונות

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 8:47

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו מסביר בעזרת פירקי היכלות כי בתקופות קשות עלינו לעבוד את השם, על מנת לבצע כפרת עוונות. כך, העונש שמגיע לנו בעבור עוונותינו - יעבור לשונאי ישראל

טריבונה קרסה בגבעת זאב, פינוי הפצועים 16 במאי 2021. רוני כנפו
מה נעשה בזמני אסונות? קריסת הטריבונה בגבעת זאב/רוני כנפו

כפרת עוונות: בזמנים של צרות ואסונות - יש לכוון שהעונש שמגיע לנו בגלל עוונותינו - יעבור לשונאי ישראל, כך כתב האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו.

הוא מסביר זאת על פי דברי רבנו בחיי, שמביא את מה שמובא בפירקי היכלות (פרק ח), שם כתב שרבי חנינא בן תרדיון מ"עשרה הרוגי מלכות" הוחלף בלופינוס קיסר, ולופינוס קיסר הוא זה שנשרף בפועל. וכמידה זאת אירע גם לשאר חכמי ישראל, עד כאן דבריו.

ודברים אלו מפחידים את הדעת ומנענעים את אמות הסיפים, כותב האדמו"ר הרב פינטו, על פי הפירקי היכלות, כל הרוגי מלכות הוחלפו בשונאי ישראל. וזה מה שאמר יוסף הצדיק (בראשית מד י"ז) "וְאַתֶּם עֲלוּ לְשָׁלוֹם אֶל אֲבִיכֶם", שאחרי שהתלבנו מחטא מכירת יוסף, והפחד והצער והייסורים שעברו, המוות עבר על שונאיהם ועל אלו שביקשו להרע להם.

האדמו"ר הרב פינטו מביא מכך יסוד גדול לחיי היומיום שלנו: וזה יסוד גדול בעבודת השם - יש זמנים שיש קטרוג גדול ומידת הדין מתוחה, הצער והפחד שיש ממרקים את הקיטרוג ובזה מסתיים מידת הדין, ושונאי ישראל ומבקשי רעתם הם מקבלים את אשר זממו.

ולכן עלינו לדעת, כאשר באים זמנים קשים וצרות ובעיות, על האדם לכוון את מעשיו שאלו יהיו כפרת עוונות, והעונש יעבור לעוכרי ישראל ולמבקשי רעתו, כתב לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully