וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו תוקף: "רודפים אנשים שלא חטאו, ומביאים אותם עד שערי מוות"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 16:14

באגרת חריפה ששיגר לתלמידיו כתב מנהיג "שובה ישראל" כי הקמת המדינה הייתה מרידה בה' ובתורה, זאת על רקע הקריאות נגד התורה ולומדיה: "מדובר במרד מסוכן, שהעבירו המורדים לבניהם ותלמידיהם". ומה הפתרון?

כשברקע נשמעת קריאה נגד התורה ולומדיה, ומורדי הדת מרימים ראש, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, שיגר לתלמידיו אגרת חריפה בה הוא מחדד לדבריו את המרידה בה' ובתורה שבאה עם הקמת מדינת ישראל. לדבריו, הדרך הנכונה בימים אלו מכריחה לאמץ את ספר דברים ואת הקריאה בו בכל שבת.

בראשית האגרת כתב הרב פינטו: "המרידה שקמה בעשרות שנים בשיבה לארץ הקודש, מרדה בכל העבר. וגם שיבתם הייתה למישור ולשפלה ולחוף וכל מהותם להתרחק מארץ התורה והמוסר, ארץ ירושלים אשר הרים סביב לה והשם סביב לעמו".

"ואת הארץ בנו על הים, על ימים יסדה. להיות ככל העמים, נוסעים חוזרים בונים עם חדש. שיוצר ובונה רחוק מההיסטוריה שלו, שומר כמה דברים בסיסיים, ברית מילה ואולי כיפור אך המהות שלו מרד. וכל המורדים יודעים, שמרד הוא דבר כללי ואם מורדים בדבר, בסוף מורדים בהכל. מרד אשר התחיל ומתחיל על דבר אחד, הוא לא עוצר שם, הוא ממשיך בכל מדורי החיים", הוסיף האדמו"ר.

"המרד שהחלו בו בוני הארץ הזאת הוא מרד מסוכן", כתב הרב פינטו, "כי הוא רוחבי והוא ממשיך לכל מלאכות החיים. וגם אם יש ימים שהוא בשלום עם התורה, זה שלום זמני לביסוס המרד. וכל מי שמפריע או מסכן את המרד, יש כלים קבועים שבנו אותם, צבא גדול לזרים המערערים את שלטון המרד או מסכנים אותו, וצבא פנימי של שלוחי המרד מתוך הארץ, רודפים אנשים שלא חטאו ולא פשעו ומביאים אותם עד שערי מות, כי הם בגדר סכנה למרד".

הרב פינטו. שובה ישראל,
דברים חריפים. הרב פינטו/שובה ישראל

לדבריו, המרד בתורה הונחל באופן מסודר מהאבות לבניהם: "המורדים העבירו לבניהם ולתלמידיהם את המסורת של המרד ואת הכללים, כל עוד להיות מבינים ומסתדרים עם האחר, בגדר 'מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ' ובתוך נחלת השם מסתובבים יהודים שאין להם מושג על המרד של המורדים מלפני כאב שנה שהגיע בסופו לבנית המדינה, וטובים ושלמים בתמימות מסרו את נפשם על קידוש השם".

כאמור, הרב פינטו מצביע באגרתו על הפתרון הרוחני של דורנו: "הנה ספר דברים הוא ספר לנפש של היהודי. חוזר על כל המרידות שמרדנו כעם, פעמים במחשבה שזה מה שטוב לאלוקים, ואז נהיינו מביני אלוקים, טובים מאלוקים, פעמים בעצת הגוים להדמות להם".

"וכך כל דור והמלחמה והנסיון שלו. אך לימוד ספר דברים מזכך את הנפש ומסיר הקליפות, מיישר את הדעות הכוזבות ומקרב את היהודי עד אבינו שבשמים", כתב והוסיף.

לדברי ראש אבות בתי הדין במרוקו: "עלינו לדעת שכל פסוק הוא בעל משמעות נשגבה וטמונים בו סודות עצומים וכל פסוק משחרר את השער בדרכו ממך לשמים. גם אם יש מחסום, השער הזה משתחרר. ולכן הלימוד בספר דברים הוא מהסגולות הנשגבות של הדור וקרוב הוא לכל קוראיו באמת".

"מה שאפשר להשיג בדור הזה על ידי ספר דברים, מעטים הדברים שעוד נשאר כח בדור להשיג על ידם. וזכינו ביום ז' באדר להתחיל את המלאכה, להפיץ ולהגדיל ולהאיר לעולם בספר הקדוש הזה. 'זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי' וחפץ השם בידנו יצלח שלימוד זה יהיה לא רק לאלפים ולרבבות, אלא יודעים בעצמנו כשכלל ישראל ילמד בספר הזה, יתקרב ויבא קץ הימים", כתב הרב פינטו לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully