וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: הבנק האמריקאי מכר את הבית והיהודי צהל

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 7.6.2021 / 14:29

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר בשיעורו מהי הדרך הנכונה לזכות בשפע וברכת שמיים וסיפר על יהודי שהיה מגיע אליו ומתפלל לקנות בית, שלבסוף נמכר למישהו אחר, לפני שהגיע שינוי מפתיע במצב

בשיעור שמסר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, במוצאי השבת האחרונה, במהלך סעודת מלווה מלכה שנערכה בלוס אנג'לס, הוא הציג את הדרך הנכונה לזכות לשפע ולברכת שמיים. הרב הדגים זאת עם מעשה מופלא.

"הקב"ה זן ומפרנס כל בריה", פתח האדמו"ר הרב פינטו את דבריו, "אדם שדואג ומחשב את ממונו בכל פעם מחדש ומהרהר כיצד יעשה תחבולות עם כספו כדי שיספיק לו - חשוב שידע שהוא דואג לשווא ומפסיד את כוחו ופוגם בברכה שלו", אמר והוסיף כי "אולם כאשר אדם מאמין בתמימות בקדוש ברוך הוא ויודע שהכל בידי שמיים יש לו סייעתא דשמיא גדולה".

האדמו"ר הרב פינטו סיפר מעשה מופלא כדי להמחיש את הדברים. "אנו זוכרים סיפור שקרה לפני כשמונה שנים, ולפני חודש ראינו בסיפור זה את יד השם ממש", סיפר.

"היה אדם מניו יורק שהיה בא אלינו שנים רבות בבכיות, ומבקש שנברך אותו לקנות בית בשכונה שהוא גר. בנוסף הוא היה מתפלל על עצמו ונותן צדקות והכל בבכיות שכל רצונו הוא הבית המדובר. לאחר זמן מה קנה אדם אחר את הבית שחשק במחיר שהוא בערך שמונה מאות אלף דולר. האדם שבכל מאודו רצה את אותו הבית - בראותו שנקנה על ידי אדם אחר - התמלא צער גדול מאוד".

דירה ניו יורק. ShutterStock
דירה ניו יורק/ShutterStock

הרב פינטו ממשיך לספר: "והנה, שוב בא אותו אדם אלינו ואמר לנו בצער 'שנים אני מתפלל כדי לקנות את הבית הזה, וברגע אחד לאדם אחר היה את הכסף לשלם על הבית ובאמתחתי לא היה', הוא היה בצער גדול".

"לפני חודש שהינו בניו יורק", סיפר האדמו"ר הרב פינטו, "אותו אדם בא אלינו בשמחה גדולה. שאלנו אותו 'מה קרה?' והוא ענה לנו: 'כבוד הרב זוכר את הבית שחשקה נפשי בו ונקנה על ידי אדם אחר בשמונה מאות חמישים אלף דולר? לפני כחודש הבנק מכר לי את אותו הבית במאה חמישים אלף דולר".

"הארנו את עיניו להשגחת הבורא וענינו לו כך, 'אתה בוכה בערך חמש עשרה שנים על אותו בית, אך הבית נמכר ביוקר וברכותיך לא הלכו לשווא ונשאו פרי גם כאשר חשבת שהפסדת את הבית לא הפסדת אותו - אלא הקב"ה נתן לך את הבית במחיר הזול ביותר".

לסיום, סיכם הרב פינטו את המוסר השכל מהסיפור: "אדם שמתפלל לקדוש ברוך הוא - גם אם התוצאה לא נראית מיד לעין ועדיין לא קיבל את רצונו, אין ברכה או תפילה ששבה ריקם. וגם אם האדם סבור שיש לו בעיה - ידע שבתוך הבעיה יש דבר טוב לאדם".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully