וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאתם קמים בבוקר: זה מה שכדאי שתשימו לב

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 13.6.2021 / 10:58

מתבאסים בבוקר כשהשעון המעורר מצלצל? זה רק פוגע בכם בהמשך היום. העיתונאית סיון רהב מאיר הביאה מתוך כתביו של הבעל שם טוב הקדוש רעיון מעניין שמתקשר לראש חודש תמוז, זמן של התחדשות ורעננות

גבר עייף קם בבוקר. ShutterStock
קומו בכיף/ShutterStock

היום חל ראש חודש תמוז וזה זמן של התחדשות ורעננות. העיתונאית סיון רהב מאיר מביאה בדף הפייסבוק שלה רעיון מרתק על התחדשות, מתוך כתביו של הבעל שם טוב הקדוש, מייסד תנועת החסידות, הנה דבריה:

כשהאדם קם משנתו, עליו לשים לב לשלושה דברים: למחשבה הראשונה שלו, לדיבור הראשון שלו ולמעשה הראשון שלו. אנחנו הרי באים לידי ביטוי במחשבות, בדיבורים ובמעשים שלנו. עלינו להקפיד שראשיתו של היום תהיה חיובית ומדויקת.

אם המחשבה הראשונה היא "אוף, השעון מצלצל", היא תשפיע על המחשבות של המשך היום. גם בתחום הדיבור: "יזהר האדם שיקדש ויטהר דיבורו הראשון", כתב הבעל שם טוב, כדי ששאר הדיבורים ימשיכו באותו הכיוון. אולי לכן בסידור התפילה, המשפט הראשון שאומרים כשמתעוררים הוא: "מוֹדה אֲנִי לְפָנֶֽיךָ מֶֽלֶךְ חַי וְקַיָּים, שֶׁהֶֽחֱזַֽרְתָּ בִּי נִשְׁמָתִי בְחֶמְלָה, רַבָּה אֱמֽוּנָתֶֽךָ". כך המשפט שפותח את היום הוא תמיד משפט של תודה ואמונה. ולגבי המעשה: יש לשים לב מה הדבר הראשון שאנחנו עושים בעולם מדי בוקר, מה הפעילות שבה אנו פותחים את היום.

מחשבות טובות, דיבורים טובים, מעשים טובים, חודש טוב.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully