וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אדלשטיין על ממשלת בנט - לפיד: "גזירות על הדת"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 16.6.2021 / 13:17

ראש הישיבה עסק בשיעורו השבועי בממשלה החדשה והשפעותיה על עולם התורה. לדבריו, הדרך להתמודד עם המצב: להתחזק בלימוד תורה ומעשים טובים

הרב גרשון אדלשטיין, נשיא מועצת גדולי התורה וממנהיגי הזרם הליטאי במגזר החרדי בכינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב גרשון אדלשטיין/ראובן קסטרו

ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין התייחס בשיעורו השבועי לממשלה החדשה והרחיב על השפעותיה הצפויות על עולם התורה, לדבריו הדרך להתמודד עם הממשלה - היא להתחזק בלימוד התורה ועשיית מעשים טובים.

"עכשיו ידוע המצב שיש ממשלה חדשה", אמר הרב אדלשטיין, "שיש להם כוונה, ואומרים את זה בגלוי, שהם רוצים גזירות להעביר על הדת".

עוד הוסיף על ממשלת בנט - לפיד: "הם רוצים גזירות, דברים כאלה, על דיני התורה, לא לפי דיני התורה. ככה זה התכנית, אז מה עושים? מה העצה? זה תלוי בזכויות. כשיש זכויות אין הפרעות, כשיש זכויות, הבא ליטהר מסייעין אותו, כשיש זכויות אין הפרעות".

ראש הישיבה הוסיף כי "זה תלוי עכשיו מה יהיו הזכויות שלנו, כמה שאנחנו נעשה מה שאנחנו חייבים לעשות, תורה, ומעשים טובים, וכל התרי"ג מצוות, בין אדם לחברו ובין אדם למקום, שהכל יהיה בשלמות, בלי נגיעות, שהיצר הרע לא ישחד, בלי יצר הרע, נגד היצר הרע".

עוד אמר כי "הזכויות האלה נותנים זכויות שאין קשיים ואין הפרעות, ויש סייעתא דשמיא. זה המציאות. זאת אומרת שבעצם כל המעשים הטובים שאנחנו חייבים לעשות, אם לא היו גזירות גם כן חייבים".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully