וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה שעובדת: כך תצליחו ללכת על חבל דק

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 17.6.2021 / 9:10

כיצד תלמיד חכם יכול להקפיד שלא לבזות תלמיד חכם אחר? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו נשאל על כך במהלך שיעורו והסביר איך ניתן להעביר ביקורת בונה ומה אומרת הגמרא על מי שמבזה תלמידי חכמים

איש הולך על חבל דק. ShutterStock
בין ביקורת לביזוי עובר חבל דק, שאפשר ללכת עליו בהצלחה/ShutterStock

בשיעור שעסק בכבוד תלמידי חכמים הזהיר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, על כך שחובה להקפיד שלא לבזות תלמידי חכמים.

הרב פינטו הביא את דברי הגמרא שאומרת ש"כל הפוגע בתלמידי חכמים אין רפואה למכתו" וכי לא משנה כמה זמן יעבור מהפגיעה בתלמיד חכם - המבזה ייענש בעוצמה.

כמו כן הרב פינטו התייחס לשאלה שנשאלה על ידי אחד מתלמידיו, כיצד תלמיד חכם יוכל להקפיד שלא לבזות תלמיד חכם אחר, ועל כך השיב הרב פינטו: "תלמיד חכם צריך לבחון את הדברים כיצד ואיך לומר את דברי ביקורת על חברו, ועליו לדעת שכשם שיש מצווה לומר דבר שנשמע - כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע".

עוד הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו: "תמיד צריך בחיים ללכת כמעין על חבל דק, שאם נוטה לפול ימינה - יטה שמאלה וכן להפך. זהו הסוד של החיים".

"מאידך", הוסיף הרב פינטו, "אדם שרוצה ללכת אך ורק על פי מחשבתו ורצונו - בסוף הוא יתקל במכשול ויכשל, ולכן אדם צריך להתגמש וללכת בין המכשולים בחיים, רק כך הוא יוכל לשרוד את הכל. קל וחומר תלמיד חכם שצריך לשמור שלא יהיה בו הרבה גאווה, ויקפיד לראות מה נכון באותו שלב וכך יעשה הכל בתבונה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully