וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתגאה בהם": התובעת האמריקאית שמה סוף להדרת החרדים

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 12:22

התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, הודיעה על ביטול חוקים שנועדו להגביל מגורים של משפחות חרדיות באחת הערים במדינה: "לכל ניו יורקר מגיע שוויון הזדמנויות בדיור, ללא קשר לגזע, לאום או דת", אמרה

גבר יהודי, ברוקלין. ShutterStock
החרדים יוכלו לגור היכן שהם רוצים/ShutterStock

הדרת חרדים? לא בארה"ב. כך עולה מהודעתה של לטיטיה ג'יימס, התובעת הכללית בניו יורק, על פיה יבוטלו חוקים שנועדו להגביל מגורים של משפחות חסידיות בעיר צ'סטר.

על פי המתווה שגובש, הנהלת מחוז אורנג' תחוקק חוקי דיור הוגנים, שיאפשרו לאוכלוסיה החרדית להשתכן היכן שהיא חפצה, כך פורסם בעיתון "המבשר".

על פי הפרסום, כך השתלשלו העניינים: לפני כשנתיים האשים היועץ המשפטי לממשלה במדינת ניו יורק מספר מחוזות במדינה בגין נסיונם לחסום התפתחות נדל"נית לטובת אוכלוסיה חסידית מקומית. בתלונה שהוגשה באותם ימים לבית המשפט המחוזי בניו יורק, האשימה התובעת ג'יימס את נציגי צ'סטר במחוז אורנג' ב"מאמץ מחושב ושיטתי" לחסום משפחות חסידיות לעבור לעיר. כעת התובעת הכללית שמה לדברים סוף.

"אגודת ישראל" באמריקה פעלה יחד עם גופים נוספים כמו הליגה נגד השמצה וארגונים אחרים, לבטל את הצעת החוק המעניקה סמכות לעיריית צ'סטר במחוז אורנג' לחוקק "מס העברה" על כל רכישת קרקעות בעיר. לטענת העותרים ההצעה נועדה למנוע זכויות פיתוח מגופים פרטיים, ובפרט מיהודים חרדים.

התובעת הכללית אמרה כי "הפעולות המפלות והבלתי חוקיות שביצעו מחוז אורנג' והעיר צ'סטר הן אנטישמיות בעליל, ונוגדות את הגיוון ההכללה והסובלנות שניו יורק מתגאה בהם. לכל ניו יורקר מגיע שוויון הזדמנויות בדיור, ללא קשר לגזע, לאום או דת, היום וכל יום אני עומדת לצידן של כל הקהילות נגד שנאה ואפליה במדינת ניו יורק".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully