וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות אסונות הבטיחות: ההילולה המסורתית בסימן שאלה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.6.2021 / 12:23

משטרת ישראל לא מאשרת את קיום ההילולה הקבועה לזכרו של בעל ה"אור החיים" הקדוש זצ"ל בט"ז בתמוז, בהר הזיתים. מנכ"ל מועצת בתי העלמין מסר בתגובה: "ללא מקורות מימון הולמים ומתוך דאגה לשלום המתפללים - המתחם יהיה סגור חלילה"

בית קברות עתיק, הר הזיתים, ירושלים. ShutterStock
לא יגיעו השנה להר הזיתים?/ShutterStock

בסוף השבוע, ביום ט"ז בתמוז, יחול יום הפטירה של בעל ה"אור החיים" הקדוש זצ"ל, הטמון בהר הזיתים בירושלים.

באופן מסורתי, בכל שנה אלפים פוקדים את הציון ומעתירים לרפואה, לישועה ולברכה, אך השנה, בעקבות הוראת משטרת ישראל - קיום ההילולה עומד בסימן שאלה גדול.

החלטת המשטרה שלא לאשר את קיום ההילולה באה בעקבות אסונות הבטיחות שפקדו את ישראל בשנה האחרונה, במירון בל"ג בעומר ולאחר מכן בבית הכנסת של חסידות קרלין בגבעת זאב.

"ישנן דרישות בטיחות ורישוי שעיריית ירושלים מתנה אותן ומסתבר שלגוף המארגן אין תקציב על מנת לעמוד בדרישות הבטיחות לאירוע של מאות ואלפים", כך נטען על ידי המשטרה.

לדברי המשטרה: "כל זמן שהאירוע לא יעמוד בדרישות הבטיחות של העיריה ובכלל, אף אחד לא יאשר אירוע המוני מאורגן. כיום לאחר שני האסונות שאירעו - ללא אישורי בטיחות עירוניים ורישוי מהעיריה לא נאשר את האירוע".

מנכ"ל מועצת בתי העלמין צוריאל קריספל שיגר מכתב למשרדי הממשלה וטען כי "ברור לכל, שללא מקורות מימון הולמים להילולא החשובה הזו, ומתוך דאגה לשלומם של המתפללים והמבקרים בציונו של ה'אור החיים' הקדוש - המשטרה וגורמי הרישוי השונים לא יאפשרו את קיומה של ההילולא כמידי שנה ומתחם בית העלמין יהיה סגור חלילה בפני המתפללים", כתב.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הר הזיתים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully