וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה חריפה על מיצג האומנות: "תדמיינו שהיו שורפים קוראן"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 14:27

האמן גרגרוי אבו שרף במהלך מיצג טרקסט עליו מופיע שם ה'. המהלך עורר מחאה חריפה: " להסיר את מיצג החרפה המזוויע הזה"

כתבי קודש. ShutterStock
כתי קודש/ShutterStock

יצג שהוצג לבני נוער על ידי גרגרוי אבו במשכן לאמנויות עין חרוד גרר מחאה רבתי בקרב רבנים ופוליטיקאים חרדים ודתיים. במהלך הצגת המיצג - שרף האמן טקסט קדוש עם שם ה' עליו, וכי הנהלת המקום "לא ראתה שום בעיה במעשה".

"הייתי מאוד שמח אילו לא הייתה הידיעה הקשה העצובה והמעציבה והמזעזעת שאחה"צ שלחו אלי אזרחים - שבמשכן האומנויות עין חרוד הביאו מיצג של שריפת השם המפורש בר מינן", אמר בתגובה ח"כ משה אבוטבול מש"ס.

לדבריו, "כה מזעזע וכולם שותקים. בואו נדמיין אם חלילה היה מאן דהוא מעז לשרוף את דגל המדינה, או אם היו שורפים את ספר הקוראן או את הסידור של אחת מנשות הכותל הרפורמיות... מיד הייתה קמה זעקה גדולה ומרה. וכאן דממת אלחוט, לא מגנים ולא מוחים.. לפחות תעשו את עצמיכם מזועזעים".

ח"כ ינון אזולאי נשא בנושא נאום במליאת הכנסת: "אני רוצה להצטרף למחאה על חילול שמו של ה' אשר נשרף ע"י האומן גרגורי אבו ב" משכן לאומנות" בעין חרוד. כשאני מסתכל על זה אני אומר עד לאן אפשר להגיע. זה מכם! זה בגללכם! בגלל ההסתה שלכם! בגלל ההסכמים שלכם. כל דבר שבקדושה התנגדתם. לא דאגה לחלשים, למסכנים, לקשישים. רק איך לפגוע ביהדות".

עוד אמר אזולאי: "אבותינו מסרו את נפשם לא בשביל אלה שבאים לבנות פה יהדות חדשה. יש יהדות אחת בשבילה נילחם ונחרף את נפשנו בכל מחיר".

גם ח"כ איתמר בן גביר מחה כנגד המיצג: "אם היה מדובר במוחמד, הייתה פורצת אינתיפדה במדינת ישראל וכל העולם היה מזדעזע, אבל כשמדובר באלוקי ישראל כולם שותקים. צריכים להסיר את מיצג החרפה המזוויע הזה, לפני שתפרוץ מהומה ובנוסף, להפסיק לאלתר כל תקצוב ממשלתי למי שפוגע בקודשי ישראל וברגשותיו של העם היהודי המאמין".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מיצג
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully