וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך סיימו את הרמב"ם: רבבת חסידים בבריכת הסולטן

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 24.6.2021 / 12:09

מכל רחבי הארץ הגיעו אלפים לחגוג את האירוע המיוחד - סיום המחזור הארבעים בלימוד הרמב"ם. במשך למעלה משלוש שעות הם ישבו מרותקים לתכנייה תורנית ועשירה, פרי עמלם של חברי מטה סיום הרמב"ם של צעירי חב"ד. צפו בתמונות מהאירוע

סיום הרמב"ם. צא"ח,
סיום הרמב"ם/צא"ח

כרבבת חסידי חב"ד גדשו השבוע את מתחם הסולטן הסמוך לעיר העתיקה בירושלים, לחגיגה היסטורית ומרגשת של סיום המחזור הארבעים בלימוד הרמב"ם, כתקנתו הקדושה של הרבי מחב"ד זצ"ל, שנערכה כמיטב המסורת על ידי צעירי אגודת חב"ד. אלפים רבים הצטרפו אל החוגגים, באמצעות הצפייה בשידור החי מהאירוע, שהועבר במגוון ערוצי מדיה.

כשעה בטרם פתיחת המעמד, החלו לנהור המונים רבים מכל רחבי הארץ, לבושים בבגדי חג, כיאה למעמד חגיגי והיסטורי זה. אבות עם ילדיהם, סבים עם נכדיהם, צעירים ומבוגרים, חסידים ושאינם, יהודי מכל שבטי ישראל, הקשורים יחד לתקנת הלימוד הקדושה של הרבי מליובאוויטש.

למעלה משלוש שעות הם ישבו שם, זה לצד זה, ורותקו לתכנייה תורנית, עשירה ומושקעת, פרי עמלם של חברי מטה סיום הרמב"ם של צעירי חב"ד - שכל כולה הייתה הצדעה לגיבורי החיל, המתמידים בלימודם, וכן תנופת עידוד מיוחדת לאלה המבקשים להצטרף לתקנת הלימוד הקדושה. לא היה אחד שנכח במתחם שלבש חג, ולא חש את גדולתו של המעמד המרשים שהתרחש לנגד עיניו. המתחם הענק היה גדוש מפה אל פה בעשרת אלפים איש, שבאו מכל קצות הארץ, לחגוג את סיום המחזור הארבעים.

סיום הרמב"ם. צא"ח,
סיום הרמב"ם/צא"ח

המעמד נפתח בידי רבה של בני ברק, הגאון החסיד רבי יצחק אייזיק לנדא שליט"א, שכובד בסיום הרמב"ם ובכך המשיך במורשת אביו וזקנו זכרונם לברכה.

את בימת הכבוד, בחזית מתחם האירוע, פיארו מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות שליט"א; אדמו"רים, רבנים, ראשי ישיבות, חברי בית דין רבני חב"ד ומשפיעים, שעשו מאמצים מיוחדים בכדי לבוא ולהשתתף במעמד נשגב זה, וכדי להעניק בהשתתפותם עידוד וחיזוק ללומדים ולתקנה הקדושה, אליה מצטרפים מידי שנה בשנה אלפים רבים.

רשימה חלקית של גדולי התורה והחסידות שליט"א שפיארו את המעמד: כ"ק מרן האדמו"ר מבויאן שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מפינסק קרלין שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מסדיגורא שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר ממודזיץ' שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מזוועהיל שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מלוצק שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מסדיגורא ירושלים שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מבישטנא שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מבוסטון שליט"א, כ"ק האדמו"ר מקוזמיר שליט"א, כ"ק האדמו"ר מנדבורנא באניע שליט"א, כ"ק מרן האדמו"ר מקופישניץ.

כן השתתפו רבם של חסידי צאנז בטבריה, משלחת מטעם כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א בראשות ראש ישיבה הגה"צ הגר"מ ארנסטר שליט"א, הגר"ש רבינוביץ שליט"א בעמ"ס פסקי תשובות. חברי בי"ד רבני חב"ד - הרב אברהם מיכאל הלפרין, הרב יוסף הנדל, הרב יוסף הכט, הרב משה הבלין והרב יוחנן גורארי.

סיום הרמב"ם. צא"ח,
סיום הרמב"ם/צא"ח

הנואמים המכובדים שנשאו דברים במעמד, עודדו ודרבנו את הקהל להמשיך בלימוד היומי ברמב"ם, ולהפיץ את התקנה בכל חוגי בית-ישראל.

לאורך כל שעות המעמד, שעוד ידובר בו רבות, המוני המשתתפים חשו בהתרוממות הרוח, מהזכות הנדירה שנפלה בחלקם לסיים את מחזור הלימוד ברמב"ם, ובציון הסיום הארבעים במספר. היה זה אירוע רשמי ומוקפד, אולם עד מהרה הפך להתוועדות ענק מרגשת, בדיבוק חברים ובשבת אחים גם יחד. רגעים נעלים היו בעת הנעימות החסידיות, כשהקהל הגדול ניגן יחד, בשמחה של מצווה, שמחה בטהרתה, בעיצומה של חגיגת הסיום.

גדולי התורה, הרבנים והאדמו"רים שליט"א, הפליאו במשך דקות ארוכות במעלת התקנה הקדושה, ועודדו את הרבנים להמשיך ולפעול למען חיזוק ועידוד לומדי הרמב"ם היומי, כשהם מדגישים את ההזדמנות המיוחדת של ציון הדרך של מחזור הארבעים, ומוסיפים כי "כבר אמרו גדולי ישראל בדורות קדמונים, שלימוד הרמב"ם זוהי סגולה ליראת שמים וכ"כ שצריך לעודד לימוד הרמב"ם מידי יום גם בישיבות ובכוללים".

סיום הרמב"ם. צא"ח,
סיום הרמב"ם/צא"ח

מי שבלט בהיעדרו מן המעמד היה דווקא המארגן והיוזם של המעמד יו"ר חב''ד בישראל הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, היושב שבעה בקנדה, עקב פטירת אביו הרב מענדל אהרונוב זצ"ל .

הרב אהרונוב עומד כיום בראש האירגונים המרכזיים של חב"ד בישראל וראש מפעל השליחות הזוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלת ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בכל אתר ואתר.

בחב"ד אומרים "האירוע הוא ציון דרך היסטורי לתקנת הלימוד. בכל שנה ושנה רואים את העלייה המשמעותית במצטרפים ללימוד הרמב"ם, כשרבנים ומורי הוראה רבים, מכל החוגים והעדות, מעודדים את בני קהילותיהם להצטרף למעגל הלימוד שמקיף את כל שדרות היהדות התורנית".

סיום הרמב"ם. צא"ח,
סיום הרמב"ם/צא"ח
דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרמב"ם
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully