וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת האדמו"ר הרב פינטו: סדר הלימוד של אלפי יהודי העולם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 14:46

אלפים רבים מהעולם היהודי הצטרפו בימים אלו לקריאתו של ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ללימוד ייחודי בימי 'בין המצרים'.

יוזמה של הרב יאשיהו פינטו. יח"צ,
קריאתו של הרב פינטו/יח"צ

מטרת היוזמה של ראש אבות בתי הדין במרוקו, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, היא שבסיום ימי 'בין המצרים', יסיימו הלומדים את חמישה חומשי תורה, ששה סדרי משנה ואת כל הש"ס.

וכך הסביר הרב פינטו את היוזמה שתפסה תאוצה עולמית: "בשלושת השבועות של ימי בין המייצרים עלינו לתקן את החכמה, בינה ודעת של האדם. התורה שבכתב היא כנגד החכמה, המשנה היא כנגד הבינה, והגמרא היא כנגד הדעת".

"לכן", המשיך הרב פינטו בדבריו, "אנו נוהגים בקהילת קודש 'שובה ישראל' בשבוע הראשון של ימי בין המצרים, לסיים את חמשה חומשי תורה. בשבוע השני אנו נוהגים לסיים את ששה סדרי משנה, ובשבוע האחרון אנו נוהגים לסיים את הש"ס".

לדברי ראש אבות בתי הדין במרוקו: "בכל שלושת השבועות נסיים כל חלק בלימוד בשותפות ובצוותא שבת אחים גם יחד". הרב פינטו הבטיח כי "כל מי שיקפיד בדבר זה - לסיים את הלימוד של שלושת השבועות בשותפות יחד כאיש אחד בלב אחד יזכה לתיקון השלם ויזכה להעביר ימים אלו בחכמה בינה ודעת ולא להיכשל בימים אלו. ויותר מכך יזכה לבנות יסודות לכל השנה כולה והמשך השנה שלו תהיה בטוב ונחת ובדרך טובה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully