וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב הקהילה במיאמי לא מתייאש: "הנתונים הם קשים מאוד"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.6.2021 / 15:06

למרות שאפסו הסיכויים למצוא ניצולים מבין יושבי הבניין בן 12 הקומות שקרס במיאמי מסרב הרב המקומי להתייאש: "אסור לאבד תקווה ואמונה בה', הכל יכול לקרות, כולל נס גלוי"

הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
הריסות הבניין במיאמי/AP

האסון במיאמי: רבני וחברי הקהילה היהודית במיאמי נאחזים בתקווה ומסרבים להתייאש, זאת למרות הימים שעוברים מאז האסון הקשה שאירע בשבוע שעבר, עת קרס מבנה ענק בן 12 קומות, על יושביו היהודים - וניצולים אין.

רב בית הכנסת המקומי הרב יאיר מסרי, מודה בדבריו לתקשורת בישראל, כי על פי דרך הטבע - אפסו הסיכויים למצוא ניצולים, אך לטענתו, אסור לאבד תקווה ואמונה בה', וכי הכל יכול לקרות, כולל נס גלוי. לדברי הרב מסרי: "חכמינו אומרים ש"אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם - אל ימנע עצמו מן הרחמים", דברי חז"ל מקבלים עכשיו משמעות מיוחדת".

"אם נאמר את האמת הפשוטה, לכאורה בדרך הטבע, קשה לומר כי יש סיכוי למצוא ניצולים. אך בכל זאת כיהודים מקווים תמיד לטוב, ולעולם אי אפשר לדעת", הוסיף הרב.

הרב מסרי הסביר כי מעבר לעניין הצלת חיים, יש נושא של כבוד המת: "מה שקורה עתה בשטח הוא שחלק מהמאמצים עתה הם לכל הפחות לתת ליהודים את כבודם המגיע להם בכל מצב שיהיו, וגם זה על כך צריכים להתפלל ולבקש כי הנתונים כאן הם קשים מאוד".

לסיום הוסיף כי "אנו מקווים כי התהליכים הללו יקרו כמה שיותר מהר, כדי להביא נחמה למשפחות האומללות שנקרעות בין שמים וארץ במצב של חוסר וודאות".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully