וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילולת הצדיק בסימן שאלה: "ריבונו של עולם"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 11:31

ח"כ הכנסת ינון אזולאי מש"ס זעם במליאה: "עיריית תל אביב מסרבת לאשר את ההילולא לאדמו"ר הצדיק רבי אברהם מתתיהו משטפנשט זצ"ל, בטענה הזויה כי הדבר מפריע להולכי רגל. כש-100 אלף אנשים צעדו בעיר זה היה בסדר? זו אכיפה בררנית"

האדמו"ר הצדיק רבי אברהם מתתיהו משטפנשט זצ"ל. מתוך ויקיפדיה, dr. avishai teicher,
תהיה הילולא?/מתוך ויקיפדיה, dr. avishai teicher

השבוע ביום שישי יחול יום הפטירה ה-88 של האדמו"ר הצדיק רבי אברהם מתתיהו משטפנשט זצ"ל, הטמון בבית העלמין "נחלת יצחק" בתל אביב.

כמדי שנה אלפים רבים צפויים לפקוד את ציונו של הצדיק, לבקש ולהעתיר בתפילה. אלא שהשנה דבר ההילולא, שהוקדמה לימי רביעי וחמישי מפאת השבת, עומד בספק, זאת בעקבות התנגדותה של עיריית תל אביב לאפשר להמונים להגיע למקום, כך על פי דבריו של ח"כ ינון אזולאי מש"ס.

אזולאי פנה מעל בימת הכנסת ליו"ר רע"מ מנסור עבאס וביקש ממנו: "פעל לקיום הילולת הצדיק משטפנשט". אזולאי אמר בפתח דבריו: "בימים רביעי וחמישי אמורה להתקיים כמדי שנה הילולת הצדיק משטפנשט בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. נכון לרגע זה עיריית תל אביב מסרבת לאשר את ההילולא, בטענה הזויה כי הדבר מפריע להולכי רגל".

"ריבונו של עולם", הוסיף אזולאי. "כשצעדו בתל אביב בשישי האחרון מעל 100 אלף אנשים באיזה מצעד, לא רק על המדרכה אלא ברחובות שלמים, זה היה בסדר. אבל לתת ליהודים להתפלל זה מפריע. לכל תכנית הילולא יש מפיק לאירוע, מהנדס מלווה, אין ריקודים ותזמורת, כל דרישות הבטיחות ימולאו בקפידה ובמלואם".

"ציונו של הצדיק הקדוש מאגד סביבו במשך עשרות בשנים דתיים, חילוניים, מסורתיים, דתיים לאומיים, כולם באים כי מאמינים בכוחו של הצדיק. אם זו לא אכיפה בררנית אז מה זה אכיפה בררנית? אני פונה אליך אדוני היו"ר מנסור עבאס על מנת שתפנה לראש עיריית תל אביב רון חולדאי לאשר את ההילולא וזכות הצדיק תלווה אתכם כל הימים", טען הח"כ.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully