וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבה של ירושלים חשף בניו יורק: "צעקתי בכאב"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 13:56

במעמד סיום הרמב"ם היומי בארצות הברית קרא הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר לאחדות בעם ישראל: "חייבים להוציא את המחלוקת מאיתנו. אנחנו נמצאים בחושך הגלות, הלילה הזה כולו מרור"

עצרת תשובה ותפילה של הרב שלמה משה עמאר בכותל עקב המצב החמור והצרות הפוקדות את עם ישראל בארץ ובעולם, אפריל 2011. עומר מירון
הרב שלמה משה עמאר/עומר מירון

על רקע ימי בין המצרים שחלים בימים אלו, רבה של ירושלים, הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר, ביקש לעורר את האחדות בעם ישראל.

"אנו חייבים להוציא את המחלוקת מאיתנו. לבטל כל שנאה וקנאה ותחרות שאינה לשם שמיים", אמר הראשון לציון, והוסיף: "אנחנו נמצאים בחושך הגלות, הלילה הזה כולו מרור".

הרב עמאר אמר את הדברים במעמד סיום הרמב"ם היומי שהתקיים בניו יורק. הוא סיפר כי פקד את ציונו של הרבי מחב"ד זצ"ל, והתפלל על הנושאים הבוערים.

"זכינו היום להיות על יד ציון הרבי, עשינו הקפה והתפללנו את תפילת הרש"ש זי"ע. ואחר כך צעקתי בכאב ואמרתי לאדמו"ר שכבוד קדושתו נלחם כל ימיו כדי להביא משיח לישראל. אני לא יודע אם היה עוד אדם בעולם שנלחם מלחמה של ממש בכל הדרכים לחזק לקרב להרבות תורה להרבות מצוות בכל דרך אפשרתי כדי לקרב את ביאת המשיח", הוסיף.

"אנחנו צועקים ממעמקי ליבנו לקב"ה שיאמר די ישלח רוח טהרה רוח קדושה על עם ישראל שניטהר ונתקדש בקדושה של מעלה שנטהר אצל הלבבות נרחיק כל שנאה וכל תחרות שאינה לשם שמים ובע"ה עין בעין נחיה ונראה בביאת משיחנו בהתגלות גמורה במהרה בימינו אמן ואמן", סיכם רבה של ירושלים.

על האסון שאירע בל"ג בעומר במירון אמר הרב עמאר: "במקום קדוש ובזמן קדוש של ליל ל"ג בעומר ונלקחו מאיתנו מ"ה צדיקים נקיים וטהורים ואחרי כן עוד אסונות ומלחמה, אחרי שנה וחצי של מגיפה איומה שעשתה שמות בכל העולם".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully