וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תחושה של התעלות": הרב פינטו הורה וציון הצדיק שופץ

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 17:32

צפו בתמונות: תלמידיו של הרב פינטו שיפצו את ציונו של רבי יצחק אייזיק, בעל ה"קן ציפור". הרב דוד פאלח, שהשתתף בשיפוץ, סיפר: "השקענו סכום גדול, כראוי למקום מנוחת הצדיק"

ציונו של רבי יצחק אייזיק. שובה ישראל,
ציונו של רבי יצחק אייזיק/שובה ישראל

ביום שישי האחרון, ערב שבת פרשת פנחס, כ"ב בתמוז, חל יום ההילולא של הרה"ק רבי יצחק אייזיק לאנגאר מסטרעטין זיע"א, בעל ה"קן ציפור", שנסתלק לבית עולמו בכ"ב תמוז תש"ז.

במהלך השבועות האחרונים התגייסו תלמידיו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, לשפץ בהוראתו את ציונו של רבי יצחק אייזיק, שנחשב לאחד מגדולי האדמורי"ם והמקובלים בדורו.

ציונו של רבי יצחק אייזיק. שובה ישראל,
ציונו של רבי יצחק אייזיק/שובה ישראל

בשיחה עם הרב דוד פאלח, תלמיד ותיק של הרב פינטו ומי שעסק בשיפוץ הקבר, הוא מספר על השתלשלות העניינים: "לפני מספר שנים מורנו ורבנו הרב פינטו שליט"א סיפר על גדולתו של האדמו"ר וספרו 'קן ציפור', ועל דבריו שמשיח צדקנו יעבור דרך ארצות הברית. ואכן, כאשר הגעתי לציונו להתפלל, עם כמה מתלמידי הרב בארצות הברית, הייתה לנו תחושה של התעלות גדולה".

הוא ממשיך לפרט: "עם הזמן, כאשר היינו מגיעים שוב ושוב לתפילה בציונו של הצדיק, התעוררנו לעובדה שמקום הציון לא שופץ וחודש כראוי למעלתו של הצדיק, כאשר האדמו"ר רבי יאשיהו שליט"א, מעודד ומבקש שנפעל לכבודו של המקובל האלוקי, שהיה קודש קודשים, ושנעשה כל מאמץ לפעול בעניין. והיו דברים רבים שהיו צריכים תיקון וחידוש".

לדבריו, "במהלך ההילולא בשנה שעברה זכינו לקיים רצון צדיק, ובס"ד פגשנו באחד מבני משפחת הצדיק, שדאג מדי שנה לארגון ההילולא במקום. ספרנו לו על בקשתו של מורנו ורבנו רבי יאשיהו, וביקשנו את רשותו לשפץ את הציון של הצדיק הנ"ל. לשמחתנו, קיבלנו תשובה חיובית. מיד בישרנו את הדבר לכבוד הרב, ששמח מאוד וביקש להזדרז במלאכת הקודש, ואכן בס"ד השקענו במקום סכום גדול, כראוי למקום מנוחת הצדיק שרבים עולים לציונו הקדוש", סיפר.

ציונו של רבי יצחק אייזיק. שובה ישראל,
ציונו של רבי יצחק אייזיק/שובה ישראל
אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully