וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון במיאמי: ביקורת חריפה - "תחושת תסכול ומרמור"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 7.7.2021 / 9:02

בקהילה היהודית בסרפסייד, שם קרס בניין, זועמים לאחר שעדיין נותרו עשרות נעדרים: "בלתי נתפס שלא מצליחים לחלץ גופות. המוטיבציה של צוותי ההצלה נבלמה בסבך הבירוקרטיה האמריקאית", טען עורך "כפר חב"ד", מנחם כהן

הריסות הבניין שקרס בעיירה סרפסייד שבאזור מיאמי, פלורידה, 26 ביוני 2021. AP
אסון מתמשך/AP

למעלה משבוע ימים עבר מאז אירע אסון קריסת הבניין במיאמי, ועדיין נעדרים רבים טרם נמצאו. המציאות העגומה גררה ביקורת חריפה על התנהלות גורמי ההצלה המקומיים.

מנחם כהן, עורך השבועון "כפר חב"ד", אמר: "רוב היהודים שנקלעו בהריסות הם מהקהילה. לכולם היה שם קשר כזה או אחר". לדבריו, "יש תחושת תסכול ומרמור מאוד גדולה בקהילה היהודית", הוסיף כהן בשיחה עם יקי אדמקר וישי לפידות ב"קול ברמה".

לדבריו, בני הקהילה היהודית במיאמי טוענים ש"הלב היהודי לא היה קיים שם. כל הגישה שלהם הייתה - הג'וב שלנו ולא השליחות שלנו. הביקור של הנשיא ביידן במקום האסון היה סוג של פיצוי על הכישלון".

אתמול פרסם כהן ביקורת על ההתנהלות במיאמי וכתב כך בטוויטר: "שבוע פלוס אחרי האסון הקשה במיאמי, בלתי נתפס שרומא הגדולה לא מצליחה לחלץ את גופותיהם של כל כך הרבה דיירים שנקברו מתחת להריסות. המוטיבציה של צוותי ההצלה נבלמה בסבך הבירוקרטיה האמריקאית והנעדרים הופקרו לגורלם. אי אפשר להשתחרר מהמחשבה שבישראל היו נלחמים על כל נעדר ונעדר".

בינתיים, חסידות חב"ד אבלה על זוג שנעדר בין הריסות הבניין שקרס, וגופותיהם נמצאו. הרב דניאל איינסוורת' בן 68 ורעייתו איטא איינסוורת' בת 66. הזוג שעסק שנים במעשי חסד בצנעה, זוהה על ידי צוות החילוץ בין ההריסות. הם הותירו אחריהם ילדים ונכדים ההולכים בדרכם.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • מיאמי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully