וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קדוש ומפחיד": הסגולה שתציל אתכם מכל דבר קשה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 11:56

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת מטות מסעי, בה מוזכרים 42 המסעות, המקבילים לתחנות שאדם עובר בחייו, כך הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. ולקרוא על המסעות הללו - זו סגולה גדולה

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת מטות מסעי. בפרשה מוזכרים 42 המסעות, שקריאתם - היא סגולה גדולה להינצל מכל דבר קשה.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו - ראש אבות בתי הדין במרוקו, מרחיב על הסגולה ועל השפעותיה. הנה דבריו המלאים:

בפרשת השבוע אנו קוראים על כל המ"ב מסעות, ארבעים ושתיים מסעות שבני ישראל עברו ונסעו מהיציאה ממצרים ואומרים רבותינו הקדושים שכל יהודי בחיים שלו, מהרגע שיוצא מבטן אימו לאוויר העולם עובר ארבעים ושתים תחנות שהוא עובר ועוצר בחיים, כמו שבני ישראל במדבר עברו ארבעים ושתים תחנות, כך כל יהודי עובר בחיים שלו.

כמו שאומרים רבותינו הקדושים שכל יהודי עובר בחייו עשרה ניסיונות קיומיים, עשר בעיות שכל הדלתות סגורות בפניו זה נקרא ניסיון קיומי, כך האדם עובר ארבעים ושתיים תחנות בחיים שלו. והארבעים ושתיים תחנות האלה הם כנגד שם בן מ"ב אותיות של "אנא בכח" של הקב"ה שיש בו ארבעים ושתים אותיות.

תרמילאים בטיול בנפאל. ShutterStock
42 מסעות, התחנות שאנו עוברים בחיינו/ShutterStock

"אנא בכח" הוא דבר קדוש ומפחיד, יש בו שבעה בתים כנגד שבעה ימות השבוע. וצריך לקרוא את זה בזהירות כל פעם שתי מילים, "אָנָּא בְּכֹחַ" "גְדֻּלַּת יְמִינְךָ" "תַּתִּיר צְרוּרָה" ואחרי כן את השם הקדוש שיוצא מכך אב"ג-ית"ץ, זה אוסף את כל הכוח של התורה והקדושה, עבודת השם והדבקות של יום ראשון, לכן גם בקריאת שמע על המיטה אומרים את זה שמעלים את כל עבודת השם של אותו יום לשמיים.

"קַבֵּל רִנַּת" "עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ" טַהֲרֵנוּ נוֹרָא" קר"ע שט"ן, זה כנגד יום שני. "נָא גִבּוֹר" "דוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ" "כְּבָבַת שָׁמְרֵם" נג"ד יכ"ש זה כנגד יום שלישי. "בָּרְכֵם טַהֲרֵם" "רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ" "תָּמִיד גָמְלֵם" בט"ר צת"ג, זה כנגד יום רביעי. "חֲסִין קָדוֹשׁ" "בְּרוֹב טוּבְךָ" "נַהֵל עֲדָתְךָ" חק"ב טנ"ע, זה כנגד יום חמישי. "יָחִיד גֵּאָה" "לְעַמְּךְ פְּנֵה" "זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתְךָ" יג"ל פז"ק, זה כנגד יום שישי. ביום שבת "שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל" "וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ" "יוֹדֵעַ תַעֲלֻמוֹת" שק"ו צי"ת, הכוח של היום האחרון מאסף ומרים את הכוח והלימוד של כל ימות השבוע.

ורבי שמשון מאוסטרופולי אומר שבשעות הסכנה והצרות ומתי שיש לאדם דברים קשים, יגיד האדם מ"ב מסעות ויקשור את זה ל"אנא בכוח גדולת ימינך" וזה יציל אותו ממוות, מצרות ומכל הדברים הקשים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully