וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתחייבות המרגשת של ראש ממשלת סלובניה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.7.2021 / 12:48

יאנז יאנשה, שהחל מהחודש מכהן גם כנשיא התורן של האיחוד האירופי, הגיע כאורח כבוד לוועידה השנתית של ארון הקונסיסטואר בצרפת והבטיח לבטל את איסור השחיטה הכשרה וברית המילה בארצו

כ-100 מרבניה ודייניה החשובים של צרפת, בראשות רבה של צרפת וסגן נשיא ראשון של "ועידת רבני אירופה" הרב חיים קורסיה, המאוגדים בארגון הקונסיסטואר בצרפת, קיימו את ועידתם השנתית, לראשונה מאז נוסד הקונסיסטואר לפני כמאתיים שנה על ידי נפוליאון, בקהילה היהודית בראשות הרב אברהם ווייל בשטרסבורג.

אורחי הכבוד באירוע היו נשיא "ועידת רבני אירופה" חבר בית הדין הגדול של אירופה ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט וראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה, שהחל מהחודש מכהן כנשיא התורן של האיחוד האירופי.

במהלך הוועידה, שהתקיימה תחת מגבלות הקורונה, שמעו הרבנים ברכות שיעורי הלכה ואגדה ומומחים בעיקר בנושאי הקורונה הנפוצה עדיין באירופה מפי הרב חיים קורסיה, רבה של פאריס הרב יצחק גוגנהיים, חבר בית הדין הגדול של "ועידת רבני אירופה" ואב בית הדין של ליאון הרב יחי' טובול, אב בית הדין בשטרסבורג הרב מיכאל שמרלא והדיין הרב יעקב חביב. המשתתפים בראשות יד ימינו של הרב קורסיה, סגן נשיא "ועידת רבני אירופה" ומארגן הכינוס הרב משה לוין, נועדו עם בכירים בממשל הצרפתי כדי לשמוע על הליכי החקיקה להגבלת קיצוניים הפועלים בשם הדת בצרפת.

במהלך הדינר המיוחד שקיימה הקהילה היהודית אמר ראש ממשלת סלובניה יאנשה כי הוא מתחייב לבטל את איסור השחיטה הכשרה וברית המילה בארצו.

הרב גולדשמידט עם סגן הנשיא הראשון בנציבות האיחוד האירופי, מרגריטאס שינאס.. באדיבות הקהילה היהודית בשטרסבורג ואן סופי סטוקבואר.,
הרב גולדשמידט עם סגן הנשיא הראשון בנציבות האיחוד האירופי, מרגריטאס שינאס/באדיבות הקהילה היהודית בשטרסבורג ואן סופי סטוקבואר.

הרב פנחס גולדשמידט אמר כי רבני צרפת הם דוגמא ומופת לפעילות יהודית נבונה בקירוב בקהילות שבהן רבים אינם שומרי תורה ומצוות. הוא שיבח את מנהיגותו של הרב קורסיה שנבחר זה עתה לכהונה שניה על פעילותו למען הרחבת מוסדות התורה והחסד בקהילות צרפת ועל מלחמתו הנחושה יחד עם הרב גוגנהיים והרב לוין להסדרת חלקות הקבורה בפאריס. הוא העלה על נס את האירוח הנפלא של קהילת שטרסבורג בראשות רבה של שטרסבורג חבר הועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה" הרב אברהם ווייל ונשיא הקהילה מר מוריס דהאן, שהחלים מהקורונה לאחר שהיה במצב קשה במשך כחצי שנה, כשלצדם מנכ"ל המרכז הקהילתי שמואל אוחנונה ומנהל מחלקת הכשרות בבית הדין שטרסבורג הרב מענדיל סממה.

הרב גולדשמידט סיפר למשתתפים כי זה עתה הגיע לכינוס מברלין שם נועד עם הקנצלר המיועד של גרמניה ארמין לאשט, ראש ממשלת מדינת המחוז נורדיין ווסטפליה; "סיכמנו בעז"ה על המשך שיתוף הפעולה עם גרמניה במלחמה בנגיף האנטישמיות, ובאנטישמיות החדשה - המוטציה של הנגיף הקטלני בדמות החקיקה נגד מצוות הדת".

רבה של צרפת הרב חיים קורסיה נושא דברים בכנס. יושבים: הרבנים גולדשמידט ווייל וראש ממשלת סלובניה. באדיבות הקהילה היהודית בשטרסבורג ואן סופי סטוקבואר,
רבה של צרפת הרב חיים קורסיה נושא דברים בכנס. יושבים: הרבנים גולדשמידט ווייל וראש ממשלת סלובניה/באדיבות הקהילה היהודית בשטרסבורג ואן סופי סטוקבואר

ביומו השני של הכינוס התארחו המשתתפים בבית מועצת אירופה בשטרסבורג. הרבנים נועדו לישיבת עבודה עם סגן המזכיר הכללי של מועצת אירופה ביורן ברג. לאחר מכן קיים יו"ר ועדת השרים של האיחוד האירופי נציג הונגריה במועצת אירופה השגריר הארי אלכס רוס קבלת פנים מרשימה לרבנים. המשתתפים שמעו דברים מפי נציג אוסטריה במועצת אירופה השגריר גרהרד ג'נדל, והרצאה מקיפה על 'מדיניות צרפת למאבק באנטישמיות' מפי הנציגה הקבועה של צרפת במועצת אירופה השגרירה מארי פונטנל.

לאחר מכן שמעו המשתתפים דברים ממנהל העניינים הפוליטיים של מועצת אירופה אלכסנדר גויסל ועל 'המאבק באנטישמיות באירופה' מהנציג המיוחד של מזכ"ל מועצת אירופה למאבק באנטישמיות ודובר מועצת אירופה דניאל הולטגן. כך גם שמעו הרבנים סקירה על "בית הדין האירופי לזכויות אדם ופסיקתו בנושא חופש הדת", ממנהל לשכת נשיא בית המשפט פטריק טיטיון.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • סלובניה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully