וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה יהודית: לאחר 100 שנות שממה - בית כנסת חדש בעיר האוקראינית

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 10:52

במשך מאה שלמה לא נפתח בית כנסת בעיר בוריספול, הסמוכה לבירה קייב. כל זה השתנה ביום חמישי האחרון ובמעמד חנוכת המקום אמר הרב הראשי של אוקראינה בהתרגשות: "יהודי העיר והאורחים המגיעים ימצאו מקום לתפילה, לימוד ומנוחה"

העיר בוריספול, אוקראינה, ממוקמת כ-30 קילומטר מקייב הבירה ושישה קילומטר מנמל התעופה הבינלאומי בוריספיל. בעבר, הקהילה היהודית בעיר הייתה פעילה מאוד, ועשרות בתי כנסת פיארו אותה.

מאז המהפכה הקומוניסטית, הדגל היהודי בבוריספול הורד ובתי הכנסת נסגרו ונהרסו. עד עתה, המציאות העגומה נותרה ובמשך 100 שנים לא נפתח במקום בית כנסת.

בית כנסת בעיר בוריספול, אוקראינה. מרכז חב"ד, קייב,
מעמד חנוכת בית הכנסת החדש בבוריספול/מרכז חב"ד, קייב

אולם ביום חמישי האחרון נרשמה היסטוריה יהודית, ובעיר הוקם בית כנסת חדש ומאובזר, שישמש את היהודים במקום ואת המבקרים הרבים העוברים בשדה התעופה הסמוך.

רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, התרגש מאוד במעמד חנוכת בית הכנסת ואמר: "עשרות בתי כנסת שפעלו בבוריספול לפני המהפכה נסגרו על ידי הבולשביקים. והיום, לאחר 100 שנה, יהודי העיר בוריספיל, כמו גם אורחים המגיעים לשדה התעופה בבוריספיל, ימצאו כאן מקום לתפילה, לימוד ומנוחה".

בעת קביעת המזוזה בבית הכנסת החדש, סיפר הרב אסמן: "המזוזה הובאה לבית הכנסת החדש ולבית חב"ד על ידי מנהל המרכז הרבני באירופה, הרב אריה גולדברג, יחד עם הרב החדש של בוריספיל, מיכל אילצ'נקי, וזקן הקהילה היהודית בבוריספיל, חיים וידלגאוז".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully