וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדו הכל ברגע: עשירי העולם שכיום רעבים ללחם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 12:48

לאדם אין שום ביטחון בחייו, רק בקב"ה. אנחנו בסך הכל שליחים, שעוברים בדרך ואחרינו, יבוא מישהו אחר וימשיך אותה. כך הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בשיעורו בנושא הצורך להיזהר ממידת הגאווה. צפו בדבריו

חכמינו זכרונם לברכה מזהירים אותנו ממידת הגאווה. אולם כיצד מתמודדים עם המידה המגונה הזו? הרי אדם אומר לעצמו: יש לי על מה להתגאות, הנה עשיתי את זה ואת זה, הנה בניתי, יצרתי, הרווחתי.

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, הרחיב על הנושא בשיעורו האחרון והסביר כי לכל אדם יש תפקיד בעולם. האחד איש עסקים, השני נגר, השלישי בנאי, כל אחד על פי תפקידו.

כך גם בתורה, המשיך הרב פינטו בשיעורו, לכל אחד יש את המסגרת שלו. ואם אדם בתוך המסגרת, הרי שהוא צריך להרגיש שהוא עושה את הייעוד שלו ואת מה שהקדוש ברוך הוא מבקש ממנו, ואין לו שום סיבה להתגאות, כי הוא עושה את מה שמוטל עליו.

אדם צריך לקשור את ההצלחה שלו ואת כל הדברים הגדולים שהוא עשה לקדוש ברוך הוא. האדם יאמר לעצמו: אני בסך הכך שליח, אני עובר בדרך. כשאסיים את הדרך, מישהו אחר יעבור בה. לכל אחד יש כמה מחליפים. אז על מה יש לאדם להתגאות, תמה האדמו"ר?

ברגע אחד אדם נהיה חולה, ברגע אחר הוא מאבד הכל. כמה אנשים היו עשירי עולם וכיום אין להם מה לאכול? כמה אנשים היו רגועים וכיום מודאגים ביותר? כמה אנשים היו בריאים וכיום חולים? אין לאדם שום ביטחון בחייו, רק בקדוש ברוך הוא, הוסיף ראש אבות בתי הדין במרוקו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully