וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הישיבה הפתיע את תלמידו עם בקשה אישית

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 11:44

ראב"ד "העדה החרדית" הרב משה שטרנבוך הפציר בתלמידיו להמשיך ללמוד תורה בכל העוצמה גם בימי "בין הזמנים" ואף ביקש מאחד מבחורי ישיבתו להגיש לו מדי חודש "חבורות" שיכתבו התלמידים

הימים ימי "בין הזמנים", שבהם גם בחורי הישיבות עוצרים לרגע מתלמודם השוטף ויוצאים לחופשה קצרה בביתם, שם הם משלבים לימוד תורה עם רגיעה.

למרות זאת, ראב"ד "העדה החרדית" הרב משה שטרנבוך המשמש גם כראש ישיבה, הורה לתלמידיו להמשיך בלימוד התורה בכל העוצמה גם בימים אלו. לדבריו, "אין חופש בבין הזמנים. הגמרא אומרת 'והגית בו יומם ולילה' - ומי שרוצה להיפטר מלימוד התורה צריך לחפש זמן שאינו לא יום ולא לילה", הוסיף.

ראב"ד "העדה החרדית" הרב משה שטרנבוך. יח"צ,
ראב"ד "העדה החרדית" הרב משה שטרנבוך/יח"צ

לאחר מכן סיפר הרב שטרנבוך על רבו בישיבת "תורת אמת" בלונדון, הגאון רבי משה שניידר, שבתחילה התנגד מאוד לימי "בין הזמנים", וטען שאין בהם צורך וכי הם מיועדים רק ליחידים הלומדים בהתמדה גדולה עד שהם נחלשים ונזקקים למנוחה, אבל אחר כך חזר בו ואמר שאדרבה צריך דווקא את "בין הזמנים", ומשום שלימוד תורה ב"בין הזמנים" הוא הצהרה שגם כאשר לומדים באמצע הזמן, אין זה מחמת ההכרח אלא משום אהבת התורה, והרי שהלומדים זוכים לשכר רב במשך כל השנה וזאת בגלל שהם לומדים תורה מאהבה.

את הדברים אמר הרב שטרנבוך לתלמידיו בשיעור שהתקיים בביתו. לאחר השיעור הורה ראש הישיבה לתלמידיו לסכם את הסוגיות ולכתוב "חבורות" על הנלמד בישיבה, ואף ביקש בקשה אישית מאחד הבחורים בישיבה, להגיש לפניו מדי חודש את רשימת הבחורים שמסרו "חבורות" לבדיקתו האישית. הבחור השיב לראש הישיבה כי "בעזרת ה' אעשה זאת בחודש אלול", אך ראש הישיבה הגיב: "ה' עוזר, צריך שגם אתה תעזור".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully