וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע צריך לעשות חשבון נפש דווקא בחודש אלול?

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 11:05

הנהגות והלכות לחודש אלול מהאדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, ראש אבות בתי הדין במרוקו. מה ראשי התיבות של חודש אלול ומדוע רצוי להתעורר בתשובה? חלק 1

נער יושב מול הזריחה. ShutterStock
זמן למחשבות ופעולות/ShutterStock

"ביום זה החילותי להעלות על הכתב לי ולזרעי, ולבני כל כלל עדתינו, דברים דבורים על אופנם שיהיו לזכרון עולם, ויהיו דברי אלו אשר התחננתי לפני השם לחיזוק ולתועלת כל בני הקהילה הקדושה ולכל בני עדתינו, כי לכל העם בשגגה", כך החל האדמו"ר הרב פינטו את שרטוט ההנהגות וההלכות לחודש אלול המתקרב.

וכך כתב:

א- מובא בספר מטה אפרים (תקפא א) וזה לשונו: מראש חודש אלול ואילך הם ימי הרחמים והסליחות, וימי רצון. ויש לכל אדם לעורר ליבו בתשובה, ולעשות לכפר את אשר חטא על הנפש מיום היותו, ולמען יזכה בהישפטו כשבת המלך על כסא דין, ביום הרת עולם, עכ"ל.

ב- והנה בספר אלף המגן (שם א) איתא וזה לשון הקדמונים ז"ל נתנו סימן (עמוס ג ח) "אַרְיֵה שָׁאָג מִי לֹא יִירָא" מילת ארי"ה הוא ראשי תיבות אלול, ראש השנה, יום הכפורים, הושענה רבה.

כי ב-ד' זמנים הללו ראוי לכל איש ישראל לגשת אל עבודת הקודש פנימה ולעורר לבו בקירבו, ולהעלות על זכרונו אימת יום הדין, ולתקן את אשר פגם בכל השנה ועל מה הוציא פרטי ימיו ועתיו ורגעיו, ומה עבודתו עבד בהם את מלכו של עולם.

כי באמת מהראוי ליראה את הנכבד והנורא כל השנה, אך על כל פנים אם השכיל עשות ראוי להיחרד לבו בקרבו. על כל פנים, באחרית השנה שמכריזין אז בקול שופר לעורר לבבות הישנים מתרדמתם, הזמן להקיצם שלא ישנו שינת עולם, ע"כ.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully