וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוי: יש סיכוי גדול שבגלל זה אין לכם כסף

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 13:35

המחשבה יכולה לבנות ולהרוס אותנו, בעיקר בכל הנוגע לפרנסה וכסף. האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הרחיב בנושא והסביר כיצד עלינו לנהוג. קראו את דבריו המלאים

לא ייאמן כמה כוח יש למחשבה שלנו. על ידי המחשבה אדם יכול לבנות וגם להרוס, בדגש על כל מה שקשור לפרנסה וכסף. האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש אבות בתי הדין במרוקו, מרחיב ומפרט בנושא, וכך כתב:

"צריך האדם לדעת יסוד חשוב בחייו, כי רוב המקרים בהם ממשיך האדם על עצמו צרות ומריעין בישין רח"ל על ידי כח מחשבתו - הוא משום שחושב שמגיעה לו רעה על עונותיו, והוא מצליח אכן להביא על עצמו צרות אלו על ידי מחשבתו".

"אבל כאשר ידע שלמרות זאת רוצה הבורא יתברך שמו להטיב עמו, ואין חטאיו יכולים למנוע מהבורא יתברך שמו את רצונו להטיב עם ברואיו, יוכל למנוע מעצמו צרות רבות ולהמשיך עליו שפע של טוב וחסד", הוסיף הרב פינטו.

"ולכן", ממשיך האדמו"ר לפרט, "על האדם להיזהר במחשבותיו, כיוון שלפעמים נגזר על האדם רוב טובה מאוצר מתנת חינם, מצד המזל העליון שאינו קשור לפעולותיו. אך האדם מדקדק על עצמו מאוד לחשוב כל הזמן שיגיע אליו עונש ודין מחמת חטאיו, וכיוצא בזה גורם לצמצום השפעה ולהמשך עליו דין ח"ו".

אילוסטרציה תפרן. ShutterStock
לא לאפשר למחשבות לפגוע בנו/ShutterStock

"ואין זה מן הראוי ולא מן התועלת שיחשוב על עונשו, ואם הרשיע במעשיו אין לו לחשוב שיגיע לו רעה, אלא ישוב בתשובה ושב ורפא לו".

הרב פינטו מביא את דבריו של ה"נועם אלימלך": וידועים הדברים המפחידים שרבנו הנועם אלימלך זצוק"ל אמר בשם אחיו רבי זושא זצוק"ל (נועם אלימלך פרשת בהר), שסיבת צמצום הפרנסה נמשך לאדם רק על ידי מחשבות".

"וזה לשונו: ונראה שהשם יתברך כשברא את העולם השפיע מטובו צינורות מושכין שפע, לצרכי בני אדם. ודרך השפע שלא להפסיק כלל, אלא כשאדם נופל ממדרגתו ואין לו בטחון בבוראו ב"ה המשגיח אמיתי, הזן ומפרנס בריווח בלי הפסק כלל, אז עושה האדם ההוא במחשבתו ההיא אשר לא מטוהר, פגם חלילה בעולמות עליונים, ומתישין כח פמליא של מעלה ר"ל. ואז נפסק השפע חלילה וצריך השם יתברך לצוות מחדש השפעה שתלך כמו מתחילת הבריאה, עכ"ל".

"והנה מה הנכון והטוב לעשות, לתת לבורא עולם להנהיג את עולמו, להסיח דעתו מכל חשש, ולהתדבק בבטחון בבוראו יתברך שבודאי ישפיע עליו רוב טובה, ויתכן שיצליח להמשיך בכך שפע יותר טוב ממה שהוכן עבורו".

"ויסוד זה הולך עמנו שנים רבות. עברנו בחיינו גיא צלמוות בכל המצבים בבריאות, בימים של הסתר פנים. ובכל זמן בטחנו בהקב"ה בלי שום פחד ושום יראה משום ענין, ובבטחון גמור שהקב"ה ישפיע רק טוב, וכל מאן דעביד רחמנא לטב עביד. אבל בכל זמן, שברון הלב וההכנעה להקב"ה, אבל עם מחשבות טובות", סיים האדמו"ר הרב פינטו.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully