וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנימציה אקטואלית: כיצד חושפים מתחזים ושקרנים?

הרב שי טחן, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 11:20

בפרשת השבוע - פרשת ראה - אנחנו מוצאים פסוקים מדהימים שזורקים אור על ההיסטוריה שלנו וחושפים מה צפוי להיות. צפו בסרטון האנימציה של הרב שי טחן - ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון שנוגע הפעם בסוגיית המתחזים ונביאי השקר

בווידאו: הרב שי טחן על נביאי שקר/שובה ישראל

בפרשת השבוע פרשת ראה אנו מוצאים פסוקים חזקים ביותר שצופים את אשר יקרה במשך ההיסטוריה. התורה טוענת שיקום אדם ויטען שהוא קיבל נבואה מפי האלוקים ויגבה זאת גם בנסים גלויים שאי אפשר לעשותם בדרך הטבע. וכך נאמר בתורה (דברים יג, ב): "כי יקום מקרבך נביא או חולם חלום ונתן אליך אות או מופת, ובא האות והמופת אשר דיבר אליך".

וראהו זה פלא, שאכן לפני כאלפיים שנה הרבה אחר נתינת התורה - קמו אנשים שעשו ניסים עצומים כגון הליכה על המים והקמת אנשים מתים לתחייה, ובשורה גדולה בפיהם - שהם דיברו עם בורא עולם והוא החליט שיש להחליף את דת היהודים בדת חדשה, בין אם זו דת הנצרות, אסלם או דת אחרת. את התורה החליט הבורא שיש להחליף בברית חדשה או קוראן ושהמצוות הכתובות בתורה כבר מיושנות ויש צורך לשדרג אותם לדבר יותר מודרני ועכשווי.

מיד התורה ממשיכה ומזהירה: "לא תשמע אל דברי הנביא ההוא או אל חולם החלום ההוא", דהיינו שכל הראיות והניסים שיעשה אדם, יהיה מה שיהיה, אינם משכנעים, ובודאי לא את עם ישראל שהוא עם חכם ונבון מכל העמים (דברים ד,ו).

פרשת ראה. שובה ישראל,
נביא שקר/שובה ישראל

ואם כן נשאלת השאלה מדוע נתן הקדוש ברוך הוא כח לאותו אדם לעשות ניסים מופלאים שכאלו, ועל זה משיבה התורה: "כי מנסה ה' אלקיכם אתכם לדעת הישכם אוהבים את ה' אלוקיכם בכל לבבכם ובכל נפשכם". כלומר, שהקדוש ברוך הוא שולח לנו לפעמים ניסיונות במטרה לבדוק אם אנחנו אכן אוהבים אותו, שהרי אדם שאוהב את השם יתברך לא יפול בכל מיני תעלולים של אינשי דלא מעלי.

ובאמת כבר חשפו חז"ל בגמרא (סנהדרין מג,ב ראה בגמרות הלא מצונזרות) את השיטה שבה ישו עשה את אותם הדברים היוצאים מדרך הטבע: "ישו הנוצרי כישף והסית והדיח", בימי קדם כישוף היה דבר מצוי מאוד כמו שמצאנו בתורה בענין חרטומי מצרים ועוד בהרבה מקומות, ולכן עם ישראל לא נהו אחריו, ורק המון הגויים שלא ידעו קרוא וכתוב וחיו במדינות עולם השלישי, רק הם השתכנעו מהדברים.

במשך הדורות התקיימו כמה וכמה ויכוחים בין הרבנים לגדולי הנוצרים ובכל פעם יד הרבנים היתה עליונה בתבוסה מוחלטת. וראו לדוגמה את ויכוח הרמב"ן בשנת 1263 ועוד. ועל זה כתב הרמב"ם (איגרת תימן) "כל כלי יוצר עליך לא יצלח וכל לשון תקום אתך למשפט תרשיעי, זאת נחלת עבדי ה' וצדקתם מאתי נאם ה'" (ישעיה נד,יז) שהקב"ה בישר אותנו על ידי ישעיה שכל אומה תובס בבואה להתווכח עם עם ישראל.

הרב שי טחן, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully