וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכות: שליח חב"ד ראשון לקהילת החרשים וכבדי השמיעה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 13:15

מנגישים את היהדות: מתוך הקו של צעירי אגודת חב"ד בראשותו של הרב יוסף יצחק אהרונוב להנגיש את השליחות גם לבעלי מוגבלויות, מונה לאחרונה שליח חב"ד לכבדי שמיעה וחרשים

הרב יהושע סודקוף. באדיבות צעירי חב"ד,
הרב יהושע סודקוף/באדיבות צעירי חב"ד

מדובר ברב יהושע סודקוף, רב חב''ד המנהל את סניף צעירי חב"ד ובית חב"ד לקהילת החירשים וכבדי השמיעה ומנגיש את היהדות ואת כל הפעילויות בשפת הסימנים על ידי צוות חירשים וכבדי שמיעה. סודקוף הוא הרב המוסמך החירש היחיד בארץ ואחד מתוך ארבעה רבנים חירשים בעולם.

סודוקוף משתתף בימים אלה בסדרת "סליחה על השאלה" של כאן 11, הוא בן 30, חירש מלידה שנולד להורים חירשים, גדל בלוס אנג'לס ולמד בישיבה בטורונטו שבקנדה. המשפחה שלו מסורתית, אך הוא נסחף להיות חבדניק על מלא, בישיבה בטורונטו. לארץ הוא עלה לפני ארבע שנים וחצי, וכשליח חב"ד לקהילת החירשים וכבדי השמיעה שם לו למטרה "להנגיש את היהדות בשפת הסימנים ובגובה העיניים".

בישראל חיים כ־800 אלף חירשים וכבדי שמיעה. מה שאומר שלסודקוף יש כר נרחב מאוד לפעולה. סודוקוף התקבל בישראל על ידי קבוצות רבות של חירשים שקיבלו אותו באהבה מופגנת וחיבוק גדול. הצורך לאישיות עם הידע והיכולות של סודקוף הינו אדיר בקרב אוכלוסיית החירשים.

כיום סודקוף הוא תושב ראשון לציון, נשוי לאישה חירשת ואב לילדה שאינה חירשת. השניים הכירו בישראל. מטבע הדברים הליך השידוכים לא היה לו פשוט בכלל, כי האפשרויות מוגבלות מאוד. בחב"ד אומרים כי "ההחלטה של צעירי חב"ד להקים בית חב''ד לחירשים בישראל, אנינה מובנת מאליה, מדובר בזירה לא מוכרת וחדשה בהחלט עבורם, דיונים רבים קדמו להחלטה כי בסופו של דבר קשה לעקוב אחר הביצועים או חריגות מהמסורות הנהוגות בעולם השליחות של חב''ד אחר שליח ששיטות הפעולה שלו בלתי שיגרתיות מהצעד הראשון.. יחד עם זה, סודוקוף הפתיע את כולם בהצלחה שלו מעל ומעבר, והתגובות המחבקות זורמות מהשטח אל המטה הראשי של צעירי חב"ד".

סודקוף הצטרף אל משפחה ענקית של שלוחי חב"ד בישראל הנמצאים כיום בשיא של כל הזמנים. צעירי חב"ד הארגון היציג של השלוחים, הודיע בתחילת השנה על יציאתה לשליחות של משפחת השלוחים ה- 1,000 שהצטרפה למערך האדיר של שליחות חב"ד בישראל.

בשנים האחרונות, תנועת חב"ד הפכה להיות אחד הגורמים המשפיעים ביותר בציבוריות הישראלית, רבים מצביעים על חב"ד ובתי חב"ד כמי שהביאו את השינוי הדרמטי וכניסת המסורת שנעשה בקרב האומנים ואנשי התרבות בישראל ובכלל במהפך שמתקיים בלמעלה מעשור שנים האחרון בו הפך הציבור היהודי בישראל למסורתי יותר ויותר.

ארגון צעירי חב"ד כיום פרוס בכל שכונה בישראל עם למעלה מאלף משפחות שלוחים, וכ- 120 בתי הספר של חב"ד בחלקם פונים במוצהר גם לציבור החילוני המסורתי שמגיע בהמוניו.

מי שעומד היום בראש הארגונים המרכזיים של חב"ד בישראל ומי שעומד מאחורי מיזמי הענק של חב"ד הוא ראש מפעל השליחות ויו"ר חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב שזוכה להערכה רבה מהציבוריות הישראלית ובין היתר גם קיבל תעודות הערכה ממשלות ישראל על פועלו ופועלם של שלוחי חב"ד בארץ ובעולם.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • הרב פינטו
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully